معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشگام بودن این کلانشهر در کشور، از نظر توسعه "بوستان‌های سبز" با رعایت اصول مورد نظر در استانداردهای احداث این نوع از بوستان ها خبر داد.

 مشهد پیشرو در توسعه "بوستان های سبز" در کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال‌های اخیر یکی از مهمترین موضوعات مورد تاکید در کشورهای توسعه یافته، توسعه "بوستان‌های سبز" از طریق کاهش مصرف سموم دفع آفات نباتی بوده است؛ موضوعی که در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد هم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا تاکنون، ۶ بوستان به عنوان "بوستان سبز" معرفی شده‌اند.

 وی افزود: در بوستان‌های سبز، بر خلاف سایر بوستان های شهری، برای کنترل آفات و بیماری ها از سموم شیمیایی استفاده نمی‌شود و در مقابل از روشهای کنترل بیولوژیک، کنترل مکانیکی، کنترل فیزیکی و... استفاده می‌شود که همسو با محیط زیست بوده و هیچ عوارض جانبی برای طبیعت شهری نخواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر ۶ بوستان شامل بوستان پردیس در منطقه ۲، بوستان بلال در منطقه ۳،  بوستان گلسار در منطقه ۷، بوستان آبادگران در منطقه ۸، بوستان وکیل آباد در منطقه ۹ و بوستان فدک در منطقه ۱۰ به عنوان "بوستان سبز" معرفی شده‌اند و نظارت هر بوستان بر عهده یک کارشناس گیاه پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

یعقوبی ادامه داد: توسعه این گونه از بوستان ها، مزایایی  نظیر کاهش حجم سموم مصرفی در فضای سبز، کاهش مخاطرات زیست محیطی، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم‌خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری‌زا و علفهای هرز، حذف تدریجی روشهای قدیمی و پر خطر و... دارد.

 یعقوبی با اشاره به اینکه مشهد اولین کلانشهری در کشور است که در زمینه توسعه این گونه از بوستان ها اقدام کرده است، افزود: در شرایط حال حاضر، افزایش معضلاتی نظیر آلودگی هوا به ویژه در کلان شهر مشهد و افزایش آمار مبتلایان به بیماری خاص، اهمیت کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محیط های شهری را دوچندان کرده است و موجب می‌شود خانواده‌ها و به ویژه افراد سالخورده و توانیاب با اطمینان بیشتری از فضای سبز شهری استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.