معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: صدور پروانه کسب از سوی اتحادیه مهمان‌پذیران و هتل‌آپارتمان داران مشهد برای واحدهای دارای پروانه بهر ه برداری از وزارت گردشگری وجاهت قانونی ندارد.

صدور پروانه کسب از سوی اتحادیه هتل‌آپارتمان داران مشهد وجاهت قانونی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری افزود: نظارت بر تاسیسات گردشگری در راستای نیل به اهداف پیش‌بینی‌شده در ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه به‌ منظور واگذاری امور قابل تصدی به تشکل‌های حرفه‌ای تشکیل‌شده توسط وزارت گردشگری و مفاد  ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص  عدم شمولیت قانون نظام صنفی برای تاسیسات گردشگری دارای مجوز از این اداره کل، به استناد ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد اصلاح تکمیل و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری، جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان داران تشکیل‌شده و جامعه حرفه‌ای مهمان‌پذیران نیز در حال تشکیل است  و دیگر نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه ذکر شده نیست.

او ادامه داد: نرخ‌نامه اقامت، اغذیه، نوشیدنی‌ها و سایر خدمات آن دسته از تاسیسات گردشگری که جوامع حرفه‌ای گردشگری آن‌ها تشکیل‌شده است با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با امضای رئیس تشکل آن‌ها صادر می‌شود ولی در سایر تأسیسات که جوامع حرفه‌ای آن‌ها تشکیل نشده نرخ نامه با امضا  مدیرکل استان صادر می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به قوانین و مقررات حوزه گردشگری  و با توجه به این‌که پروانه بهره‌برداری، نرخ نامه و نظارت در این تأسیسات از سوی اداره کل و جوامع حرفه‌ای انجام می‌شود اتحادیه مهمان‌پذیران و هتل‌آپارتمان داران مشهد هیچ اختیاری برای موارد ذکرشده ندارد و بنابراین اخذ حق عضویت نیز منطقی به نظر نمی‌رسد.

او با بیان این‌که این واحدهای اقامتی نیازی به دریافت پروانه کسب از این اتحادیه ندارند، یادآور شد: شرط استفاده از تسهیلات گردشگری ازجمله اعمال تعرفه صنعتی برای مصارف برق، گاز، آب،   تسهیلات بانکی و ... صرفاً داشتن پروانه بهره‌برداری معتبر از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

بیدخوری تصریح کرد: برابر اطلاعات دریافتی اتحادیه مهمان‌پذیران و هتل‌آپارتمان داران طی تماس تلفنی و مراجعه حضوری به  واحدهای اقامتی را وادار به اخذ یا تمدید پروانه کسب کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تأکید کرد: اتحادیه‌ها برابر ضوابط و مقررات موجود اجازه جلوگیری از فعالیت تأسیسات گردشگری به بهانه نداشتن پروانه کسب را ندارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، بیدخوری گفت: واحدهای اقامتی ذکرشده در صورت هرگونه ابهام یا سؤال در این زمینه با شماره تلفن ۰۹۳۷۶۱۵۲۴۴۶ پیامک داده یا از طریق فضای مجازی اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.