مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) استفاده از هنرهای مختلف از جمله منبت کاری، معرق در حرم و بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را نشانه عشق و ارادت هنرمندان به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: استفاده از هنرهای مختلف در این حرم نورانی جلوه خاصی به آن داده که بی نظیر است.

استفاده از هنرهای مختلف در حرم نورانی امام رضا (ع) جلوه خاصی به این بارگاه ملکوتی داده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا برازش در نشست شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) در سمنان افزود: انوع هنرهای در صحن ها و جای جای این بارگاه ملکوتی و به دست هنرمندان خلاق و شیفته ائمه اطهار (ع) به کار رفته است.

وی به برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی در سمنان اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه فرهنگ و سیره رضوی در جامعه برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی هنری در کشور و در استانهای مختلف پیش بینی و اجرایی شده است و امسال در صدد برآمدیم در این عرصه از هنرهای جدید نیز استفاده کنیم.

برازش، برنامه های این بنیاد را نیز بیان کرد و گفت: طرح تولید آثار با هدف حمایت از شاعران آئیینی امسال توسط این بنیاد و با مشارکت استانهای مختلف اجرایی شده و قرار است در این خصوص تولیداتی با محوریت تولیدات و آثار شهدای آیینی در کشور گردآوری شود و دراین خصوص سمنان نیز تولیدات خود را به این بنیاد ارائه کرده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: در این خصوص از فعالیت و آثار هنرمندان مرتبط با توسعه و ترویج فرهنگ رضوی حمایت می کنیم و بخشی از این تولیدات نیز برای حمایت از هنرمندان خریداری می شود.

در این نشست که در تالار آفتاب سمنان برگزار شد فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از فعالان فرهنگی هنری و دانشگاهی عضو این شورا نیز حضور داشتند.

منبع: شمس توس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.