رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: طرح "مسجد سنگر سلامت" در ۵۰ مسجد محوری مشهد با همکاری بسیج جامعه پزشکی و استفاده از ظرفیت قرارگاه مواسات این استان اجرا می‌شود.

طرح "مسجد سنگر سلامت" در مشهد اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع  اظهار کرد: این طرح با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اتکا به ظرفیتهای مردمی مسجد و محله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا جلسات آموزشی و توجیهی ویژه امامان جماعت مساجد مورد نظر برگزار شده و در این طرح تیم هایی با دستکم ۱۰ نفر، شناسایی، هدایت، مراقبت، آموزش و درمان و حمایت از بیماران را انجام می‌دهند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: آموزش، مراقبت و درمان از جمله کمک به بهبود بیمار و پیشگیری از ابتلای اطرافیان از طریق آموزش به بیمار و خانواده وی، مشاوره پزشکی و خدمات پرستاری در منزل و تقویت جسمی بیمار ازطریق مشاوره لازم غذایی و خوراکی و توزیع مکمل‌های دارویی موثر و خوراکی‌های مناسب از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.