رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مشارکت بسیج در حوزه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به صورت عملیاتی و خانه به خانه استفاده می‌شود.

ظرفیت بسیج در خراسان رضوی برای مبارزه با کرونا به کار گرفته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمدحسین بحرینی روز یکشنبه در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در مشهد با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپاه پاسداران از ظرفیت بسیج در کنترل و پیشگیری از کرونا به شکل مناسب استفاده می‌شود افزود: تنها شبکه منسجمی که می‌تواند در محلات و به شکل خانه به خانه بیماران را شناسایی، رسیدگی و کنترل نماید و در حوزه پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ نقش آفرینی داشته باشد، بسیج است.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن و داروی خاصی که در پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ موثر باشد در دنیا تولید نشده است ادامه داد: بهترین راهکار، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است و در این میان نیروهای بسیجی با توجه به شناختی که از محلات و مردم دارند بهترین نقش را می‌توانند در این زمینه ایفا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس کرونا از ابتدای همه گیری تاکنون بیش از ۶۸۰ بار تغییر شکل و ماهیت داشته و به همین دلیل نمی‌توان امید داشت که در آینده نزدیک، برای این بیماری واکسن خاصی تولید شود لذا پیشگیری و کنترل بیماری، بهترین و ارزانترین راهکار در این زمینه به شمار می‌رود که تاکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این زمینه نقش آفرینی داشته‌اند اما با توجه به ظرفیت‌های محدود دانشگاه‌ها لازم است از توان بسیج نیز در این حوزه بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در قالب برنامه‌های مختلف نقش مهمی در مبارزه با ویروس کرونا داشته است افزود: امیدواریم خراسان رضوی نخستین استانی باشد که به صورت عملیاتی این برنامه را اجرا می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.