مدیر عامل شرکت عمران گلبهار گفت: تا پایان امسال ۳۰ کیلومتر از مسیر قطار مشهد- گلبهار ریل گذاری می شود.

ریل‌گذاری ۳۰ کیلومتر از مترو گلبهار تا پایان سال ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت عمران گلبهار  به تاخیر در بهره‌برداری متروی گلبهار اشاره و عنوان کرد: فشارهای آمریکا و شرایط اقتصادی کشور باعث تاخیر در بهره‌برداری این قطار در سال ۱۴۰۰ شده است.

هومن گریوانی در عین حال تاکید کرد با وجود این حتی یک روز هم پروژه متوقف نشده است و شرکت با استفاده از منابع خود و همچنین توجه دولت در کنار انتخاب پیمانکاران توانمند و دارای امکانات بالا کار پروژه را به پیش می برد، افزود: اگر فاینانس اجرایی شود و اعتبار به موقع تخصیص یابد بوق این قطار را در سال ۱۴۰۲ مردم خواهند شنید.

وی به جلسه اخیر خود به همراه نماینده شهرستان در مجلس با رئیس سازمان  برنامه و بودجه  اشاره کرد و با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر این پروژه تا پایان سال ۹۹ ریل‌گذاری می‌شود، گفت: در این جلسه قرار شد با استفاده از منابع داخلی شرکت و همچنین کمک سازمان برنامه و بودجه نسبت به خرید ریل اقدام شود که مقدمات کار انجام شده است و به زودی تفاهم نامه آن امضا می‌شود.

گریوانی افزود: کل پروژه متروی مشهد- گلبهار و چناران ۴۶ کیلومتر است و کل پروژه ریلی  مشهد- چناران تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته و سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا مانع پیشرفت به موقع پروژه شده است به طوری که چند سال پیش هزینه این پروژه ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شده بود و قرار بود ۱۸۶ میلیون یورو از طریق فاینانس تامین شود که به تحریم های جدید برخورد کرد و در حال حاضر هم برای اتمام این پروژه نمی‌توان رقمی عنوان کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    لابد اشتباه تایپ بوده.منظورشون۱۴۹۹بوده.وگرنه۳سال واندی از۱۳۹۹ میگذره.خسته نباشید فقط ضامن حقوق خودتونید.کلاتونو بالاتر بگیرید.ملتو چی فرض کردید.