«کامالا هریس»، اولین معاون اول زن تاریخ آمریکا، ۴ ردیف از فهرست ۱۰ کتاب پرفروش‌ آمازون را به خود اختصاص داد.

 بازار کتاب تحت تأثیر  انتخاب کامالا هریس

قدس آنلاین: به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، کامالا هریس عنوان اولین معاون اول زن تاریخ این کشور را کسب کرد. این بانوی ۵۶ ساله رنگین‌پوست از مادری هندی‌الاصل در فاصله کوتاهی از انتخابات، به یکی از محبوب‌ترین نام‌ها در بازار کتاب تبدیل شد و چهار ردیف از فهرست ده کتاب پرفروش آمازون در روز یکشنبه (۱۸ آبان ۹۹) را به خود اختصاص داد.

این چهار کتاب عبارتند از دو کتاب ابرقهرمانان همه‌جا هستند (Superheroes Are Everywhere) و حقیقت‌هایی که در خود نگه می‌داریم (The Truths We Hold: An American Journey) از هریس، ایده بزرگ کامالا و مایا (Kamala and Maya’s Big Idea) اثر مینا هریس خواهرزاده وی و کتاب کامالا هریس: ریشه در عدالت (Kamala Harris: Rooted in Justice) که توسط نیکی گریمز تصویرنگاری شده است.

انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۳ آبان برگزار شد و جو بایدن موفق شد با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را به دست آورد.

با پیروزی بایدن، هریس به عنوان اولین زن سیاهپوستی که به مقام معاون اولی رئیس جمهور در آمریکا می‌رسد، تاریخ‌ساز شد. این سناتور اهل کالیفرنیا چهار سال آینده در بالاترین مقامی که یک بانوی سیاستمدار تاکنون در کابینه دولت آمریکا به دست آورده، خدمت خواهد کرد.  

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.