جمعی از مردم و ورزشکاران مشهدی برای دومین مرتبه با حضور در حرم مطهر رضوی ضمن عرض ارادت به ساحت قدسی ائمه معصومین(ع) نسبت به هتک حرمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مالک یک باشگاه ورزشی این شهر مراتب شرمساری خود را ابراز داشته و از حضرت رضا(ع) طلب بخشش کردند.

ورزشکاران مشهدی به ساحت قدسی اهل بیت(ع) عرض ارادت کردند

به گزارش قدس آنلاین، صبح دوشنبه حدود ۳۰۰ نفر از ورزشکاران مشهدی به نمایندگی از جامعه ورزشی این کلانشهر با وجود شرایط و محدودیتهای کرونایی با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی حضور یافتند و ضمن ابراز شرمساری از اهانت یک باشگاه‌دار به ساحت ائمه معصومین(ع) عشق و ارادات خود را به حضرت امام رضا (ع) به نمایش گذاشتند.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه این گردهمایی  گفت: امروز تقریبا نمایندگان و برخی قهرمانان ملی و بین المللی ورزشی از همه هیات های ورزشی در این مراسم حاضر شده اند که حضور ورزشکاران رشته بدنسازی و پرورش اندام، ورزشهای رزمی و فوتبال بیش از سایر رشته ها بوده است.

جبار قوچان نژاد افزود: روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه یکی از باشگاه داران رشته پرورش اندام با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود مرتکب اهانت به ساحت قدسی اهل بیت(ع) شد که روز جمعه ۱۷ آبان ماه با تصمیم مسوولان مجوز باشگاه وی لغو و این باشگاه مهر و موم شد.  

قهرمان پاورلیفتینگ آسیا: با ذکر یا ابالفضل(ع) وزنه می زنیم  

قهرمان رشته پاورلیفتینگ خراسان رضوی و مسوول کمیته داوران پاورلیفتینگ خراسان رضوی در این مراسم  گفت: از اهانت صورت گرفته بسایر متاسف و شرمسار هستیم و واقعا جامعه ورزش از امام رضا(ع) طلب بخشش دارند.

محمود بیات افزود: چشم و دل مشهدیها روشن از نور حضرت رضا (ع) است و امیدواریم این امام رئوف که برکت زندگی ما مشهدی ها هستند طلب عفو و بخشش ما را بپذیرند.  

قهرمان و رکورد دار پاورلیفتینگ آسیا که در هوای به نسبت سرد در مراسم صحن جمهوری اسلامی حضور داشت  گفت: این اتفاق اشتباه بزرگی بود که روی داد، تعطیلی ناشی از کرونا در همه دنیا اقتصاد و کسب و کارها را به خطر انداخته است اما هیچ یک از این مسائل مجوزی برای توهین به مقدسات نیست.

حمید عباسی شهری افزود: امروز آمده ایم تا هتک حرمت صورت گرفته را محکوم کنیم، ما وامدار معصومین (ع) هستیم و همه ما وقتی می خواهیم زیر وزنه برویم ابتدا ذکر یا حضرت ابالفضل(ع) را به زبان می‌آوریم و از این خاندان مدد می‌گیریم.

وی ادامه داد: معتقدم فرد خاطی و اهانت کننده تحت تاثیر جو مرتکب این اقدام شده است ، شاید هم تحت تاثیر تبلیغات شبکه های خارجی بوده است اما امیدوارم مورد عفو و بخشش متولیان قرار گیرد.

خاطیان توبه کنند

در پایان این مراسم که با مداحی ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود بیانیه ای قرائت شد و ورزشکاران نیز آن را امضا کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جامعه ولایتمدار ورزشی خراسان رضوی هرگونه اهانت و جسارت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) را به هر شکل و از طرف هر فرد یا گروهی به شدت محکوم می‌کند و ضمن تبری جستن از این افراد و اعمال سخیف اعلام می‌دارد عشق به اهل بیت(ع) در تار و پود جوانان ورزشکار استان قرار دارد و این عشق برای همیشه چراغ هدایت ماست.

در این بیانیه وجود بیش از ۴۰۰ شهید ورزشکار و هزاران ایثارگر، افتخار جامعه ورزشی خراسان رضوی عنوان و تاکید شده است: در ورزش این مرز و بوم که از گذشته مزین به اخلاق و منش پهلوانی بوده است جایی برای اباحه‌گری، ابتذال و رفتارهای ضد فرهنگی وجود ندارد و قاطبه ورزشکاران همواره خود را در کنار سایر اقشار متدین ایران اسلامی ملزم به تعظیم شعائر و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی دانسته و عشق و حب اهل بیت(ع) را مایه مباهات و فخر خود می دانند.

در ادامه این بیانیه اعلام شد: از کسانی که موجب رنجش خاطر عواطف عمومی شده‌اند می خواهیم با اندیشیدن به سوء رفتار خود عذرخواهی و توبه کنند در غیر این صورت از دستگاه قضایی می خواهیم عوامل این هتاکی را مجازات نمایند.

هفته گذشته یکی از باشگاه‌داران رشته بدنسازی و پرورش اندام در مشهد در واکنش به تعطیلی مجدد باشگاه‌های ورزشی در این شهر به واسطه شیوع کرونا در صفحه اینستاگرام خود مطالب ناروایی را نسبت به ائمه معصومین(ع)  و مناسک مذهبی محرم منتشر کرده بود که با واکنشهای گسترده‌ای از سوی مردم متدین مشهد در پی داشت چنانکه در ساعات نخست این هتاکی جمعی از مردم، مقابل باشگاه ورزشی فرد اهانت کننده در بولوار شهید دستغیب مشهد تجمع کردند.

در پی این حوادث با دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، فرد توهین کننده به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) توسط ضابطان دستگاه قضایی دستگیر و پرونده ویژه‌ای در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل و تحقیقات از این فرد آغاز شد.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز خبر از ابطال مجوز باشگاه این فرد هتاک داد و گفت: از ابتدای امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی باشگاه داران با ما همکاری لازم را داشتند اما این بار یکی از باشگاه داران در مشهد با انتشار مطالبی توهین‌آمیز دل همه مسلمانان را سوزاند.
فرزاد فتاحی افزود: هیچ گاه جامعه ورزشی چنین افرادی را تایید نمی‌کند و تمامی همکاران من و ورزشکاران از این رویداد ناراحت هستند.
وی بر اولویت فرهنگ و ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: به نمایندگی از جامعه ورزشی از تمام کسانی که از این بی ادبی اندوهگین شدند عذرخواهی می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم که اجازه دهند مقام‌های قضایی این موضوع را پیگیری کنند.

هزار و ۴۰۰ باشگاه ورزشی بدنسازی با ۱۴ هزار ورزشکار سازمان دهی شده این رشته در خراسان رضوی فعالیت دارند.  

براساس مصوبه ستاد استانی و شهرستانی مقابله با کرونا تمامی فعالیتهای ورزشی در مشهد به جز فعالیت‌های ورزشی در فضای باز از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه به مدت یک هفته تعطیل شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.