شرکت نوکیا قصد دارد یک گوشی هوشمند مشابه با نمونه گوشی NOKIA N۹۵ نوستالژی را به بازار عرضه کند.

نوکیا نمونه مدرن گوشی "NOKIA N۹۵" نوستالژیکش را تولید می‌کند +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوشی نوکیا N۹۵ یکی از نوستالژی ترین و بهترین گوشی‌های هوشمند تاریخ است، گوشی نوکیا N۹۵ را به خاطر دارید؟ شاید در بین مخاطبان ما کسانی باشند که این گوشی پرچمدار را که از طراحی کشویی برخوردار شده بود را به خاطر داشته باشند. اعلامیه این دستگاه در سپتامبر ۲۰۰۶ منتشر شد و در مارس ۲۰۰۷ وارد بازار عرضه شد و نه ماه بعد ، اولین گوشی هوشمند آیفون به بازار آمد که آینده این صنعت را به نوعی رقم زند.

برای سال ۲۰۰۶ ، گوشی نوکیا N۹۵ یک مدل آینده نگرانه بود که ترکیبی از یک پخش کننده موسیقی ، یک دوربین با کیفیت در آن زمان ، مقدار قابل توجهی از حافظه و سیستم GPS بود. این دستگاه از سیستم عامل سیمبین استفاده می کرد و از دیگر ویژگی‌های آن میتوان به نصب برنامه‌های جانبی و یک باتری ۹۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.



شرکت HMD Global که حق ایجاد دستگاه هایی با نام تجاری نوکیا را دریافت کرد ، به طور جدی به فکر انتشار دنباله ای برای Nokia N۹۵ افتاد و به آن نفس تازه ای بخشید. درست است که در زمانی این ایده کنار گذاشته شد ، اما ما می توانیم نمونه اولیه مهندسی شده نوکیا N۹۵ مدرن را مشاهده کنیم.

مایکل فیشر فعال معروف دنیای فناوری، نمونه اولیه این گوشی هوشمند را بدست آورد ، که نشان می دهد دستگاه طراحی کشویی را در کنار گوشی دارد. کشویی که با طراحی آن ، بلندگوها ، دوربین های دوگانه و فلاش های LED را نشان می دهد. سنسورهای مخفی به عنوان دوربین سلفی عمل می کنند و نحوه قرارگیری آنها از نیاز به حفره ای کردن صفحه نمایش جلوگیری می کند.



گوشی های نوکیا مورد اعتمادترین دستگاه در رتبه بندی Counterpoint هستند

شرکت HMD Global ممکن است بهترین سال‌های گوشی‌های هوشمند نوکیا را در اختیار نداشته باشد و با این حال ، این موضوع کاملاً قابل درک است زیرا این شرکت در طی شش ماهه اول سال با توجه به ویروس همه گیر COVID-۱۹ و ایجاد اختلال در بازار رنج می برد. این شرکت فنلاندی چندین گوشی هوشمند خود را به تعویق انداخته است و ما هنوز منتظر پرچمدار Nokia ۹.۳ PureView هستیم. با این وجود ، نوکیا هنوز هم به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ها برای برخی از مشتریان ، کاملاً مستحکم است و این همان اطمینانی است که Counterpoint Research می گوید، طبق این شرکت تحقیقاتی ، نوکیا در "رتبه بندی اعتماد" در بین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در رتبه اول قرار دارد.



رتبه بندی Counterpoint چهار بخش مهم را ارزیابی می کند، از جمله میزان به روزرسانی های نرم افزاری ، به روزرسانی های امنیتی ، کیفیت ساخت دستگاه و  پیشرفت دستگاه های ساخته شده برای شرکت ها است. نوکیا با به روز نگه داشتن گوشی‌های هوشمند خود و با وصله‌های امنیتی منظم ، فعالیتی کاملاً مدرن و رو به رشدی را انجام داده است. در واقع ، می توان گفت نوکیا تنها شرکتی است که با برنامه Android One موفقیت خود را به دست آورده است.

اول از همه ، گوشی های هوشمند واجد شرایط نوکیا در حال حاضر از اندروید ۱۰ استفاده می کنند. این شرکت در کل ۲۰ گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۰ دارد، وان پلاس با تنها ۷ دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. بنابراین می توان گفت که HMD Global در اینجا یک کار گزینشی انجام می دهد و می توان گفت که این به دلیل برنامه Android One است و شیائومی ثابت می کند که موجودی یک دستگاه Android One می تواند یک نمره منفی برای این شرکت باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.