سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان از برداشت ۴۵۰۰ کیلوگرم عناب تر از باغات این سازمان خبر داد.

برداشت ۴۵۰۰ کیلوگرم عناب از باغات سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان

به گزارش قدس آنلاین، حامد حسن زاده بیان کرد: سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان در مزرعه غدیر نهبندان، سطحی معادل سه هکتار از اراضی خود را به کاشت عناب اختصاص داده که از این سطح  ۲.۵ هکتار بارور و ۰.۵ هکتار غیر بارور است.

سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان با اشاره به روش آبیاری باغ عناب مزرعه غدیر با استفاده از سیستم تحت فشار بابلر خاطرنشان کرد: از مزایای این روش می توان استفاده بهینه از منابع آب، تغذیه به موقع، افزایش کارایی آب، کنترل علف های هرز و... را نام برد.

وی ادامه داد: تلاش سازمان بر این بوده تا از طریق اقداماتی همچون آبیاری به موقع، محلول پاشی با استفاده از کودهای ریز مغذی، میانکاری باغ با کشت جو و برگرداندن علوفه برای حاصلخیزی بیشتر خاک پای درختان، عملکرد محصول را افزایش دهد.

حسن زاده، گستره فروش عناب برداشت شده توسط سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان را بیشتر سطح استان تهران و همچنین استان های مجاور از جمله خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که عناب تولیدی این مجموعه در رده محصولات سالم است، تصریح کرد: علاوه بر کنترل تمامی سموم مورد استفاده توسط کارشناسان سازمان، در این باغات هیچ از یک سموم غیر مجاز به کار گرفته نمی شود.

سرپرست سازمان کشاورزی و موقوفات جنوب خراسان ادامه داد: شرایط جوی حاکم در منطقه از جمله طول روز بلند و میزان تابش نور خورشید در کنار اقدامات این سازمان، باعث شده تا محصول تولیدی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.