سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی پروژه‌های عمرانی در این کلانشهر خبر داد.

تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی شهری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حاتمی اظهار داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس (بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی- بلوار مجیدیه) ماه گذشته در کمیسیون ماده ۱۳ مورد بررسی قرار گرفت و قرارداد این پروژه به مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال با یک شرکت ساختمانی منعقد شده است.

وی افزود: نحوه تامین مالی پروژه مذکور به صورت ۴۰ درصد نقد و ۶۰ درصد غیرنقد است که شامل واگذاری املاک، پروانه و مجوزات ساختمانی است.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد بیان کرد: این نوع قراردادهای تامین مالی در واقع روش نوینی در چرخش منابع مالی و تسریع در اجرای پروژه‌های هدف ایجاد و با فعال شدن چرخه منابع غیرنقد شهر، حجم پروژه‌های شهری نیز افزایش پیدا می‌کند.

حاتمی با تاکید بر اعمال روش تامین مالی نقد و غیر نقد در بسیاری از پروژه‌های شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: این شیوه تامین مالی در پروژه‌های متعددی مانند تقاطع چهار سطحی آزادگان، تقاطع های غیر همسطح خلیج فارس و مصلی، پارکینگ‌های زیرسطحی مجد، آزادی و میدان شهدا و پروژه بازگشایی محور خلج-کوشش به کار گرفته شده است.

وی به دلایل اجرای به موقع پروژه‌هایی مانند تقاطع چهارسطحی آزادگان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های شهری با شیوه تامین مالی نقد و غیرنقد منوط بر برگزاری مشترک فراخوان جذب پیمانکار و انعقاد قرارداد تامین مالی پروژه‌ها توسط معاونت‌های اقتصادی و عمران و حمل و نقل شهری است که با توجه به وضعیت موجود اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، تامین مالی به موقع پروژه‌ها تاثیر مثبتی در اجرای آن توسط پیمانکاران خواهد داشت، از این رو با تحقق تامین مالی نقد و غیرنقد پروژه‌ها در اسرع وقت توسط معاونت اقتصادی شاهد افزایش سطح پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اقدام هستیم.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه توسط معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در سطح شهر با روش تامین مالی نقد و غیر نقد و عمدتا با رویکرد پروژه‌های زیرساختی در راستای تسهیل در حمل و نقل شهری نظیر ساخت پارکینگ و تقاطع‌های غیرهمسطح تامین مالی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.