۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 727196

پرونده ۲۰ شهید مدافع سلامت در سومین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت به تایید رسید.

پرونده‌ ۲۰ شهید سلامت تأیید شد

قدس آنلاین: سومین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده رییس سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه در محل ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن تأکید بر لزوم تسریع روند تشکیل و تکمیل پرونده شهدای سلامت، همکاری و همدلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی به عنوان اعضای کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت را در تسریع بررسی این پرونده‌ها مؤثر و لازم خواند.
اوحدی به دیدار خود با خانواده شهید مدافع سلامت، دکتر محمد زارع جوشقانی، برادر دو شهید و رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی کاشان و رییس بیمارستان لبافی‌نژاد تهران اشاره کرد و گفت: از این شهید بزرگوار چند فرزند پزشک و متخصص به یادگار مانده است، که انصافاً هم مانند پدر بزرگوارشان سرمایه علمی و هم یک خانواده فرهنگی و فهیم هستند.
وی دیدار و گفت‌ وگو با خانواده‌های شهدای مدافع سلامت را مهم و مفید خواند و افزود: دیدار با خانواده این عزیزان می‌تواند موجب تجدید و تقویت روحیه بازماندگان باشد و هم برای مسئولان پیام‌های خوب و اثرگذار دارد که در این دیدارها از بازماندگان می‌آموزیم.
اوحدی ضمن اعلام آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تسریع در به نتیجه رسیدن وضعیت شهدای سلامت، گفت: با تدبیری که مقام معظم رهبری فرمودند و تعیین مصداق شهدای سلامت را به ستاد ملی مبارزه با کرونا محول کردند و بنابر دستورالعملی که در نشست قبل تصویب شد، مسیر هموارتر شده است.

از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) تا کنون حدود ۱۴۰ نفر از مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا به شهادت رسیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.