منابع خبری گفته‌اند رئیس‌جمهور آمریکا هنوز سندی را که فرایند رسمی انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب این کشور را آغاز می‌کند، امضا نکرده است.

ترامپ هنوز سند انتقال قدرت به بایدن را امضا نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری می‌گویند امتناع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از اذعان به شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا موجب توقف فرایند انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب شده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی نوشت با توجه به امتناع رئیس‌جمهور مستقر آمریکا از پذیرش نتیجه انتخابات به نظر می‌رسد فرایند انتقال قدرت میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا متوقف شده است.

این در حالی است که، طبق ادعای سی‌ان‌ان، میان حلقه نزدیکان ترامپ بر سر تداوم امتناع او از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اختلاف وجود دارد.

مطابق گزارش رسانه آمریکا اکثر نزدیکان ترامپ معتقدند تلاش‌های حقوقی ترامپ برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در چند ایالت، به مرور کم‌رنگ‌تر خواهد شد و او سرانجام بدون اذعان به شکست کاخ سفید را ترک خواهد کرد. هیچ‌یک از نزدیکان ترامپ اعتقاد ندارند که او در ژانویه ۲۰۲۱ قدرت را ترک نخواهد کرد.

اما در این میان، فرایند ضروری انتقال قدرت به «جو بایدن» ظاهراً متوقف مانده است. در داخل کاخ سفید انتظاری وجود ندارد که روند انتقال قدرت قبل از پذیرش شکست از سوی ترامپ یا اعلان پیروزی بایدن از سوی دولت او آغاز شود.

ترامپ هیچ برنامه‌ای را برایی روز دوشنبه اعلام نکرده و کماکان تیم حقوقی و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش را به تشکیک در نتیجه رأی‌گیری روز ۳ نوامبر تشویق می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.