دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد جزئیات جدیدی از اقدام شرکت اماراتی«بلک شیلد» در جذب صدها جوان سودانی و ارسال آنها به لیبی برای نبرد در کنار ژنرال «خلیفه حفتر» در برابر نیروهای دولت وفاق ملی افشا کرد.

امارات با فریبکاری جوانان سودانی را برای نبرد در لیبی اجیر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، دیدبان حقوق بشر سازمان ملل متحد جزئیات جدیدی از اقدام شرکت خدمات امنیتی امارات موسوم به «بلک شیلد» در جذب صدها جوان سودانی و ارسال آنها به لیبی برای نبرد در کنار ژنرال «خلیفه حفتر» در برابر نیروهای دولت وفاق ملی فاش کرد.

این نهاد حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد در سایت رسمی خود نوشت: شرکت بلک شیلد امارات با 270 جوان سودانی برای کار به عنوان محافظ امنیتی در این کشور قرارداد امضا کرد اما به محض ورود این افراد به ابوظبی در سپتامبر سال 2019، گذرنامه‌های این افراد به همراه موبایل‌شان مصادره و تحت تمرینات نظامی قرار گرفتند سپس به پایگاهی نظامی در شهر راس لانوف که تحت کنترل نیروهای حفتر قرار دارد، انتقال داده شدند.

در همین رابطه، شرکت بلک شیلد هیچ ردپا یا نشانه‌ای از بکارگیری این جوانان سودانی در شبکه اینترنت برجای ننهاده است، این در حالی است که شرکت مذکور به عنوان نهادی خصوصی و ارائه دهنده خدمات امنیتی در سایت دولت ابوظبی به ثبت رسیده و مالک آن شخصی به نام «سیف معوض الکعبی» است که در یکی از رسانه‌های اماراتی از او با عنوان سرهنگ در نیروهای مسلح یاد شده است.

اجیرشدگان سودانی شخص دیگری را هم در این سربازگیری اجباری دخیل دانسته‌اند که نام وی سرهنگ «مسعود المزروعی» است که در سال 2017 میلادی به عنوان جانشین فرمانده نیروهای اماراتی و فرمانده عملیات ائتلاف عربی در عدن فعالیت داشت و دستکم 5 جوان سودانی اعلام کرده‌اند که وی را به عنوان یکی از نمایندگان بلک شیلد مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.