۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 727279

بازگشت فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران را می‌توان نمونه بارز از تصمیمات فاجعه بار مدیریت فوتبال دانست؛ اتفاقی که قطعاً در آینده نتایج تبعات بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت!

قدس آنلاین: بازگشت فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران را می‌توان نمونه بارز از تصمیمات فاجعه بار مدیریت فوتبال دانست؛ اتفاقی که قطعاً در آینده نتایج تبعات بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت!

شاید۱۰ سال قبل فریدون اصفهانیان می‌توانست به عنوان یک گزینه ایده آل بر مسند ریاست این کمیته تکیه بزند، اما امروز قطعاً او گزینه ایده آلی نیست و نخواهد بود. عضو بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فارغ از فعالیت غیر قانونی اش در فدراسیون فوتبال، پتانسیل لازم برای مدیریت این کمیته پر مشغله فدراسیون فوتبال را نیز ندارد اما از آنجا که حلقه مدیریتی فدراسیون فوتبال در سالیان اخیر همیشه مخصوص به یک طیف خاص بوده، به همین دلیل نیروهای تازه نفس و جوان پشت خط مانده اند.

نکته تأمل برانگیز مدیریت بازنشستگان در حوزه فوتبال به ویژه داوری اینجاست که آن‌ها در مواقعی که باید پشتیبان داوری باشند منفعل عمل می‌کنند، اما وقتی نیاز به پذیرش نقدها و ایرادهای موجود در حوزه است، برای پنهان کردن نقاط ضعف خود به سمت حمایت کورکورانه می‌روند تا میزان انتقادها کاهش پیدا کند.

نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان حذف علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران از فهرست داوران الیت مشاهد کرد تا تنها گزینه حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به این دلیل از فهرست قضاوت‌ها حذف شود.

گفته می‌شود از سوی فریدون اصفهانیان نام علی اصغر مؤمنی به جای فغانی در لیست داوران بین‌المللی ایران قرار گرفته است.

علیرضا فغانی داور ایرانی ساکن استرالیا حضورش به اتفاق منصوری و ابوالفضلی دو کمک داور ایرانی در جام جهانی قطر قطعی شده بود، اما حالا با خروج نام فغانی از لیست بین المللی ایران دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد که کمک‌های ایرانی فغانی رنگ جام جهانی را ببینند.

با این تصمیم عجیب فریدون اصفهانیان، قطعاً علیرضا فغانی آسیب نمی بیند؛ چرا که او از استرالیا وارد لیست بین المللی می‌شود، اما با این تفاوت که با تیم داوری استرالیا حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند و دو کمک داور ایرانی ناچارند در یک تیم آسیایی دیگر قرار بگیرند، تیمی که بدون فغانی حضورش در جام جهانی تضمین شده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.