رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد یکی از عوامل تاثیرگذار در طرح تفصیلی حوزه مرکزی را محتوای طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی دانست و گفت: ارتباط لاینفکی بین این دو حوزه وجود دارد و لذا با تاکید شورای شهر، مشاور طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، یعنی معاونت پژوهشی دانشگاه تهران را برای شرکت در جلسات کارشناسی دعوت شد تا ارتباط موثری بین حوزه مرکزی و بافت پیرامونی حرم مطهر برقرار کنیم اما متاسفانه معاون پژوهشی دانشگاه تهران به عنوان مشاور در جلسه مشترک حضور پیدا نکردند

کمیسیون ماده 5 یکپارچه‌سازی طرح بافت پیرامونی حرم و طرح تفصیلی حوزه مرکزی را مورد توجه قرار دهد

به گزارش قدس آنلاین ، محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با برنامه رادیویی «شهرما» ضمن اشاره به تصویب حوزه مرکزی طرح تفصیلی در جلسه یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اظهارکرد: مشهد دارای 7 حوزه جهت تهیه طرح تفصیلی بوده و از حدود 10 سال قبل بحث تهیه این طرح ها در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح در مقطعی دچار اطاله زمانی شده بود ولی شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود عزم جدی برای این کار داشت تا هرچه زودتر جمع‎‌بندی شود، گفت: تاکنون طرح‌های تفصیلی دو پهنه به تایید شورا رسیده و روز گذشته نیز طرح تفصیلی حوزه مرکزی مشهد تایید شد و جهت تصویب نهایی به کمیسیون ماده 5 و استانداری ارسال می‎‌شود.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: این طرح بخش عمده بافت تاریخی و فرهنگی شهر مشهد را در حلقه متصل به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی دربرمی‌گیرد.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار در حوزه مرکزی را طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی دانست و گفت: ارتباط لاینفکی بین این دو طرح وجود دارد و لذا با تاکید شورای شهر، مشاور طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، یعنی معاونت پژوهشی دانشگاه تهران را برای شرکت در جلسات کارشناسی دعوت شد تا ارتباط موثری بین حوزه مرکزی و بافت پیرامونی حرم مطهر برقرار کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه دانشگاه تهران دعوت شورای شهر مشهد برای حضور در جلسات را نپذیرفت، افزود: در عین حال، با اطلاعات کمی که داشتیم، سعی شد حتی‌المقدور ارتباط لازم را بین دو طرح مذکور برقرار کنیم.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اساسی که در استانداری و کمیسیون ماده 5 باید مورد توجه قرار گیرد، یکپارچه‌سازی طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و طرح تفصیلی حوزه مرکزی است چراکه در این زمینه خلاء داریم و دو مشاور در دو فضای متنافر درحال تهیه طرح هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه طرح تفصیلی اصلی شهر مشهد مشهور به طرح خازنی است و بخش زیادی از پاسخگویی‌های املاک شهر براساس این طرح که متعلق به دهه 50 است، پاسخگویی می‌شود، افزود: تحولات زیادی طی 3 الی 4 دهه اخیر در همه شهرها از جمله مشهد اتفاق افتاده و طرح‌های گذشته پاسخگوی مناسبی برای تغییرات اخیر نیست؛ لذا طرح‌های تفصیلی جدید درحال بررسی و تایید است که سبب می‌شود پاسخگویی بهتر و مناسب‌تری به شهروندان داشته باشیم.

مهدی‌نیا اظهارکرد: قدیمی بودن طرح تفصیلی پیشین و ناکارآمدی آن در پاسخگویی به مسائل جدید شهر منجر شده طرح‌های تفصیلی جدید پاسخ مناسبی را به نیازهای شهر دربرگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.