خرم آباد-همزمان با آغاز فصل سرما مردم در روستاها به دنبال دریافت سوخت هستند، یک روز باید ثبت‌نام کنند و روز دیگر برای پیدا کردن سوخت روستا به روستا را بگردند.

ثبت‌نام الکترونیکی نفت سفید دغدغه روستائیان لرستان

قدس آنلاین- گروه استان ها: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه «تجارت آسان» روستاییان موظف هستند برای دریافت سهمیه خود مشخصات سرپرست خانوار و اطلاعات کارت‌بانکی وی را در این سایت وارد کنند تا بتوانند با نرخ مصوب دولتی، یک سهمیه واقعی بر اساس تعداد افراد خانواده دریافت کنند اما واقعیت این است که این داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود!

مناطق صعب‌العبور

بسیاری از مردم روستایی که حالا در کافی‌نت‌های مرکز استان به دنبال ثبت‌نام برای تأمین و دریافت سهمیهِ نفت سفید و گاز هستند در گفت و گو با  خبرنگار ما  اظهار می کنند: بسیاری از روستاهای این استان علاوه بر فاصله طولانی با مرکز شهرستان، برف‌گیر و کوهستانی نیز هست و دسترسی روستاییان برای ثبت‌نام در مرکز شهرستان مشکل است.

سهراب پیر حیاتی در این رابطه به ما می‌گوید: مسئولان باید در ابتدای فصل سرما راه‌حلی برای این معضل بیندیشند چراکه تأمین دیر موقع سوخت عشایر مشکلاتی را به همراه دارد.


وی بابیان اینکه بیشتر روستاهای این شهرستان دسترسی به کافی‌نت ندارند عنوان می کند: اجرای طرح ثبت‌نام سامانه‌ای برای دریافت سهمیه سوخت برای روستاییان دوردست مشکل است.

پیر حیاتی تاکید می کند: برخی از مناطق عشایری ما در نقاطی قرارگرفته‌اند که ۲ یا ۳ ماه به دلیل برف‌گیر بودن و کوهستانی بودن راه ارتباطی آن‌ها مسدود می‌شود لذا باید قبل از بارندگی‌ها مشکل اختصاص نفت سفید برطرف می‌شد.

سهمیه نفت فصلی است

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان بابیان اینکه مشکلی برای تحویل  نفت و سهیمه خانوار ها نداریم در خصوص مشکلات مطروحه پاسخ داد: اگر متضقاضیان مصرف نفت سفید از قبل ثبت‌نام کرده‌ و احراز هویت شده باشند هیچ مشکلی برای دریافت سهمیه ندارند لذا می‌توانند به فروشندگی‌های محل در روستا مراجعه کرده و با پرداخت هزینه، سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

پیمان بهرامی با بیان اینکه ۲۹ هزار خانوار روستایی استان تحت پوشش نفت سفید هستند بیان کرد: روال قبلی به این صورت بود که ما به خانوارهای روستایی کالابرگ می‌دادیم اما حالا بر اساس یک طرح ملی، توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش از این از طریق تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و سایت شرکت ملی پخش نفت، تمام فرآیند توزیع را به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. و لذا متقضیان می بایست  برای دریافت سهمیه در سایت تجارت آسان ثبت نام کرده باشند.

وی با اشاره به این موضوع که تحویل نفت به خانوارهای روستایی به‌صورت فصلی است گفت: آخرین کالابرگی که اعلام کردیم در تاریخ ۱۷ آبان ۹۹ و برای خانوارهای یک تا هفت نفره بود که این افراد می‌توانند از ۱۷ آبان تا ۱۵ آذرماه برای سهمیه ۴۴۰ لیتری که برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده مراجعه کنند.

بهرامی تصریح کرد: وقتی فروشنده شرکت برای تحویل نفت به سرپرست خانوار مراجعه می‌کند همان کارتی که مشخصات آن ثبت‌شده را می‌کشند و به قیمت مصوب هزینه از آن‌ها کم و سهمیه تحویل داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.