یک اسیر دیگر فلسطینی به علت سهل انگاری پزشکی مقامات رژیم صهیونیستی امروز در زندان این رژیم به شهادت رسید.

یک اسیر فلسطینی بر اثر اهمال پزشکی در زندان رژیم صهیونیستی شهید شد

به گزارش قدس آنلاین، انجمن «نادی الاسیر» فلسطین از شهادت «کمال ابو وعر» اسیر فلسطینی بر اثر ابتلا به کرونا در زندان «جلبوع» سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، ابو وعر مبتلا به سرطان بود و از زمان شیوع کرونا در زندان‌های رژیم اشغالگر، مسئولان این رژیم به درخواست‌های مکرر مبنی بر آزادی این اسیر و دیگر اسرای بیمار یا سالخورده بی‌اعتنا بود.

این اسیر فلسطینی از سال ۲۰۰۳ در بند اسارت بود و به شش بار حبس ابد و ۵۰ سال زندان محکوم شده بود.

کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد: «جنایت به شهادت رسیدن ابو وعر اسیر فلسطینی در نتیجه سهل‌انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی، گواه روشن و تازه ای بر فاشیسم دشمن است.»

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم اعلام کرد: «شهادت اسیر ابوعر در زندان‌های رژیم اشغالگر در نتیجه سهل انگاری پزشکی بیانگر سادیسم و خوی وحشی‌گری دشمن اشغالگر است.»

او افزود: «با شهادت ابو وعر، شمار اسرای شهید حماس به ۲۲۶ نفر می‌رسد. این بدان معناست که ما با یک جنایت جنگی سازمان یافته علیه اسرا روبرو هستیم».

بنیاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی نیز امروز اعلام کرد اداره زندان جلبوع شامگاه دوشنبه، تمام بخش‌های این زندان را بست و آن را منطقه قرمز اعلام کرد.

این بنیاد با اشاره به افزایش آمار اسیران مبتلا به کرونا به ۹۰ نفر، سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی و نبود اقدامات پیشگیرانه مناسب در داخل زندان‌ها و بی توجهی به سلامت اسیران را محکوم کرد و افزود سیاست سهل انگاری عمدی و هدفمند رژیم صهیونیستی موجب شده است که  اسیران در معرض ابتلا به ویروس کرونا و هر بیماری خطرناک دیگر قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.