مدیرکل گمرک دوغارون گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه افزون بر ۳۴۵ هزار تن سیمان از این گمرک در شرق خراسان رضوی به کشور افغانستان صادر شد.

۳۴۵ هزار تن سیمان از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد کوه گرد افزود: این میزان سیمان صادر شده در قالب هشت هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی بوده و ظرفیت مجاز بارگیری هر کامیون سیمان برای ناوگان حمل و نقل افغانستان ۴۰ تن و برای ناوگان حمل و نقل ایران ۲۴ تن می باشد.

وی ادامه داد: افزون بر ۹۰ درصد از سیمان صادر شده به افغانستان به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی این کشور بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: سیمان از مهمترین مصالح ساختمانی می باشد که از کارخانجات سیمان سراسر کشور به مقصد گمرک دوغارون و کشور افغانستان بارگیری می شود.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۴۵۷ هزار تن انواع کالا از این گمرک مرزی به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش داشت.

کوه گرد ادامه داد: در این مدت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از گمرک دوغارون به بازارهای هدف در داخل افغانستان صادر شد.
وی گفت: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۵۰ تن انواع کالا به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از طریق گمرک دوغارون وارد ایران شد که از نظر وزن ۳۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون با بیان اینکه مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به افغانستان را انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی تشکیل می‌دهد افزود: در حال حاضر روزانه ۵۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند و همین تعداد کامیون نیز از افغانستان وارد گمرک دوغارون می‌شوند.
وی ادامه داد: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات منتقل می‌شوند و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌گردد.

کوه‌گرد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد فعالیت گمرکی در مرز دوغارون از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از این گمرک به افغانستان صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک دوغارون ادامه داد: به منظور رصد دقیق کالاهای وارداتی از افغانستان ۱۰۰ درصد اقلام وارد شده به ایران از طریق گمرک دوغارون با دستگاه ایکس ری کنترل می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.