روزنامه "وال استریت ژورنال" سه شنبه شب نوشت: تیم بایدن فشار خود بر دولت ترامپ را افزایش داده تا دولت وی مانع انتقال منابع نشود.

وال استریت ژورنال: تیم بایدن فشار بر دولت ترامپ را افزایش داده است

به گزارش قدس آنلاین، طبق قوانین آمریکا تیم رییس جمهوری منتخب ایالت متحده تنها با اجازه دونالد ترامپ دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را دارد.

وال استریت ژورنال در این باره افزود، اختلاف نظر بایدن و ترامپ درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰ برنامه آماده سازی رئیس جمهوری منتخب برای ورود به کاخ سفید را پیچیده کرده است.

پس از چند روز اعلام پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا توسط رسانه‌هایی مانند آسوشیتدپرس و سی ان ان، دولت ترامپ نتایج این انتخابات را نپذیرفته و تا کنون از ارائه انتقال منابع حساس به تیم بایدن خودداری کرده است.

با امتناع دولت ترامپ برای همکاری با رییس جمهوری منتخب آمریکا، مشاوران بایدن از بخش خدمات عمومی دولت آمریکا که به آژانس‌های دولت معروف هستند، خواسته اند تا آنان بایدن را به عنوان پیروز نتایج انتخابات به رسمیت بشناسند.

طبق سخنان مشاوران بایدن، تلاش های ترامپ برای لغو نتایج این دور از انتخابات شانس بسیار کمی دارد.

براساس گفته مقامات تیم انتقال بایدن، اگر بخش خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به عنوان رییس جمهوری منتخب ایالت متحده به رسمیت نشناسند آنان از مجاری حقوقی و قانونی وارد عمل می‌شوند.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز روز سه شنبه نوشت: دولت ترامپ به سازمان‌های فدرال دستور داده با تیم انتقالی بایدن هیچ‌گونه همکاری نداشته باشند.

جو بایدن شنبه شب با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.