روزنامه گاردین روز سه شنبه نوشت: نخست وزیر انگلیس در پیامی به بایدن برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ تبریک گفت اما متن وی حامل پیام تبریک به دونالد ترامپ نیز بود.

جانسون هم به بایدن تبریک گفته بود هم ترامپ!

قدس آنلاین: بوریس جانسون روز شنبه در بیانیه ای نوشت: به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کامالا هریس برای بدست آوردن دستاوردی تاریخی تبریک عرض می کنم.

جانسون در ادامه نوشت: آمریکا مهم‌ترین شریک ما است و بی صبرانه منتظرم تا در خصوص اولویت‌های مشترکمان، از تغییرات آب و هوایی تا مسائل تجاری و امنیتی همکاری کنم.

روزنامه گاردین با اشاره به متن تبریک جانسون گزارش می دهد که در دل پیام نخست وزیر انگلیس پیام دیگری به ترامپ برای پیروز شدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا وجود دارد و تنها یک پیام ساده نیست.

به نوشته گاردین، جانسون به شکلی کلمات تبریک به "بایدن در انتخابات خود را" نوشته که با تغییر کلمات می توان متوجه شد که به ترامپ تبریک گفته است.

به ادعای گاردین، جانسون حتی با تغییر کلمات در عبارت، آمریکا مهم‌ترین شریک ما است و بی صبرانه منتظرم تا همکاری کنم. پیروزی دور دوم ترامپ در انتخابات را قید کرده است.

سخنگوی دولت انگلیس بعد از انتشار بیانیه تبریک جانسون به رییس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد، همانطور که انتظار می رفت، پیش از این دو بیانیه برای نتیجه انتخابات آمریکا آماده شده بود. یک خطای فنی به این معنی است که قسمت هایی از پیام جایگزین در پس زمینه گرافیک پیام قدیمی جا مانده است.  

جو بایدن شنبه شب با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.