معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از وجود ۱۵ کودک بی‌سرپرست معلول یا دارای بیماری خاص در استان خبر داد و گفت: در طول سه سال گذشته ۶۰ نفر از کودکان معلول و دارای بیماری مزمن به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند.

۱۵ کودک معلول بی‌سرپرست در خراسان رضوی در انتظار فرزندخواندگی

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین حقدادی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۷۰۰ کودک بی‌سرپرست در ۱۹۳ مرکز بهزیستی که مربوط به هیئت امنای خیرین و تحت نظارت بهزیستی هستند در خراسان رضوی نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۲۰ درصد افراد بی‌سرپرست و مابقی افرادی هستند که سرپرست مؤثری ندارند.

وی متذکر شد: عدم سرپرست مؤثر شامل مواردی چون سرپرست زندانی و موارد اینچنینی و یا سرپرستی که دادگاه از وی سلب صلاحیت کرده، می‌شود.

حقدادی اشاره کرد: کودکانی که بی‌سرپرست بوده و در عین حال معلول باشند تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و معمولا افرادی وجود دارند که این افراد را به فرزند خواندگی قبول می‌کنند، تعداد زیادی از متقاضیان فرزندخواندگی، متقاضیانی هستند که برای ثواب بیشتر فرزند بیمار مزمن یا فرزند معلول بی‌سرپرست از ما می‌گیرند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد فرزندان بی‌سرپرست که بیماری خاص و معلولیت دارند و در انتظار متقاضی هستند ۱۵ نفر است و در طول سه سال گذشته ۶۰ نفر از کودکان معلول و دارای بیماری مزمن به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط پذیرفتن فرزند معلول و دارای بیماری خاص با شرایط پذیرفتن فرزند عادی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم برای خانواده‌هایی که عمل خیر بزرگی انجام می‌دهند و به جای فرزند سالم، یک فرزند بیمار به سرپرستی می‌گیرند، فرآیند فرزندخواندگی را تسریع کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.