سخنران حرم مطهر رضوی به تبیین عوامل عاقبت بخیری از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) پرداخت.

عوامل عاقبت بخیری از دیدگاه پیامبر اسلام(ص)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دِهشت در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، به تبیین عوامل عاقبت بخیری از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: ایشان در حدیثی نورانی ده وجه برای عاقبت بخیری بیان کرده اند که پنج تای آن مربوط به دنیا و پنج تای دیگر آن مربوط به عالم آخرت است.
وی تصریح کرد: پنج وجه عاقبت بخیری در عالم آخرت منوط به این است که انسان عوامل عاقبت بخیری در دنیا را به درستی رعایت کرده باشد. یعنی اگر کسی عوامل عاقبت بخیری در دنیا را رعایت کرده باشد در عالم آخرت نیز آن پنج مورد را درک خواهد کرد.
سخنران حرم رضوی آموختن علم الهی، عبادت، کسب رزق حلال، صبر در برابر ناملایمات و شکر بر نعمت های الهی را از جمله عوامل عاقبت بخیری در دنیا معرفی کرد و گفت: از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) کسی که این پنج مورد را در دنیا رعایت کند حتما عاقبت بخیر خواهد شد.
وی افزود: اولین عامل و نشانه عاقبت بخیری انسان در آخرت این است که فرشته ای که مامور قبض روح است با لطف و رحمت به سراغ او بیاید و در مرحله دوم خانه قبر برای او جایگاهی امن و بدون وحشت باشد.
دهشت ابراز کرد: سومین نشانه عاقبت بخیری در عالم آخرت این است که شخص از «فَزَع اکبر» یعنی هول و هراس عظیم روز قیامت در امان است و در آن روز که همه دل ها هراسان و وحشت زده است او در امنیت و آسایش به سر برد.
وی پاک شدن گناهان و پذیرفته شدن اعمال نیک در دادگاه عدل الهی را از دیگر نشانه های عاقبت بخیری فرد در عالم آخرت دانست و گفت: کسی که خداوند گناهان او را ببخشد و اعمال نیک او را قبول کند در عالم آخرت عاقبت بخیر و رستگار است.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه های عاقبت بخیری انسان در آخرت از منظر پیامبر اکرم(ص) این است که بتواند از پل صراط که طبق روایات اسلامی از مو باریک تر و از تیغ برنده تر است به راحتی عبور کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.