اگر بخواهیم سینماها را هم تعطیل کنیم در واقع چراغ فرهنگ و هنر را خاموش کردیم اما عملاً با این قانون جدیدی که لحاظ شده فکر نمی‌کنم اصلاً بسیاری از سینماها به فکر بازگشایی باشند

بعید است کسی به فکر بازگشایی سینماها باشد/نسبت به قبل فقط ۱۰ درصد مخاطب داریم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مجتبی فرزانه مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی هویزه مشهد در واکنش به طرح بازگشایی سینماها از صبح تا ساعت ۱۸ و تصمیم این سینما برای بازگشایی گفت: زمانی که حتی این قانون بازگشایی سالن‌ها تا پیش از ساعت ۱۸ هم نبود باز هم استقبال کمی از سینما می‌شد و مسئله اینجاست که زمان سینما رفتن مردم اتفاقاً از همان ساعت ۱۸ به بعد است و پیک اصلی کار ما همان ساعت‌های عصر و شب است.

وی در ادامه افزود: عملاً با این قانون جدیدی که لحاظ شده فکر نمی‌کنم اصلاً بسیاری از سینماها به فکر بازگشایی باشند. البته در مشهد سینماها پیش از این هم باز بود اما استقبالی از آن نمی‌شد. اگر پیش از این فروش ۶ هزار بلیتی و ۶۰۰ مخاطب داشتیم، در حال حاضر نسبت به آن زمان ۱۰ درصد مخاطب را داریم.

فرزانه درباره تصمیم به بازگشایی سینماها و فعالیت تا سقف زمانی تعیین شده گفت: البته ما در این مورد تابع تصمیم حوزه هنری و موسسه بهمن سبز هستیم و اگر قرار به بازگشایی باشد ما هم تبعیت خواهیم کرد. ضمن این که در برنامه‌های ما بود که سینما را باز کنیم و چراغ سینما را روشن نگاه داریم و اگر بخواهیم سینماها را هم تعطیل کنیم در واقع چراغ فرهنگ و هنر را خاموش کردیم.

مدیرروابط عمومی پردیس سینمایی هویزه مشهد تاکید کرد: البته نکته جالب اینجاست که رستوران‌ها نسبت به قبل کارشان رونق بیشتری گرفته و استقبال مردم هم به نسبت قبل بیشتر شده و این مسئله نشئت گرفته از این موضوع است که مردم نه تنها تفریح و سرگرمی دیگری ندارند که خوراک فکری هم ندارند.

وی ادامه داد: در حالی که تمهیدات بهداشتی، حفظ پروتکل‌ها و تهویه مناسب در سینماها به مراتب بیشتر از فضاهایی مانند رستوران‌ها رعایت می‌شود و حتی فاصله اجتماعی هم در سالن‌ها بیشتر از حضور در رستوران‌هاست.

پیش از این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رفع محدودیت فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری مانند سینما و تئاتر تا ساعت ۱۸ و اجرایی شدن این طرح از ۲۰ آبان ماه جاری خبر داده بود که با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.