جمعی از مخالفان دولت ارمنستان با اجتماع در برابر مقر دولت این کشور، خواستار استعفای نیکول پاشینیان از مقام نخست وزیری ارمنستان شدند.

تجمع مخالفان نخست وزیر ارمنستان در میدان جمهوری ایروان

قدس آنلاین: شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: مخالفان دولت ارمنستان در میدان جمهوری ایروان در برابر مقر نخست وزیری اجتماع کرده و شعارهایی علیه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان سر می دادند.

دهها مامور پلیس ضدشورش ارمنستان در میدان جمهوری مستقر شده و برای مقابله با هرگونه اقدام تحریک آمیز ازسوی معترضان آماده شده بودند.

شماری از مخالفان دولت ارمنستان خواستار دیدار با پاشینیان و پاسخگویی وی در مورد توافقنامه صلح قره باغ شدند.

معترضان که شمار آنها به چند هزار نفر می رسید پلاکاردهایی با مضمون استعفای پاشینیان و رد توافقنامه صلح قره باغ در دست داشتند.

رسانه روسی اعلام کرد که بر اساس اطلاعات رسمی، در جنگ قره باغ بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر از طرف ارمنستان کشته شدند و مخالفان دولت این کشور پاشینیان را مسوول این وضع می دانند.

مخالفان دولت ارمنستان دو روز پیش هم وارد ساختمان دولت و پارلمان شده و چند ساعت به تخریب و غارت اموال پرداخته و رئیس پارلمان ارمنستان را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند. 

 این اعتراضات در حالی برگزار شد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان تصمیم بموقع برای توقف جنگ در قره باغ گرفت.

پاشینیان سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه۱» گفت: این ناکامی بزرگ برای ما و فاجعه بزرگ و سوگواری بزرگ برای از دست رفتن شمار زیادی از مردم است اما باور دارم که ارمنستان و قره باغ باید زندگی کنند و تقویت شوند.

به گفته نخست وزیر ارمنستان، وی خود را در وضعیت پیش آمده مسوول می‌داند و مسئولیت خود در مسائل را می‌پذیرد.

وی افزود: باید در دیدگاه‌های خود نسبت به مسائل مختلف بازنگری کرد. من می دانم که قبلا اجرای راه حل‌های دیگر ناممکن بود.

پاشینیان خاطرنشان کرد که اگر توافقنامه صلح قره باغ امضا نمی‌شد وضعیت بدتر و وخیم‌تر می شد.

نخست وزیر ارمنستان گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که ما افتادیم اما به پرتگاه سقوط نکردیم ما بموقع تصمیم به توقف جنگ گرفتیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.