به دنبال پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، حزب دموکرات بار دیگر با اکثریت کمتری کنترل مجلس نمایندگان را برعهده گرفت.

دموکرات‌ها اکثریت خود را در مجلس نمایندگان آمریکا حفظ کردند

قدس آنلاین: آسوشیتدپرس گزارش داد دموکرات ها برای دو سال دیگر با اکثریت کمتری کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند.

براساس این گزارش این حزب اکنون دستکم ۲۱۸ کرسی این مجلس را کسب کرده و با شمارش بیشتر آرا ممکن است تعداد معدود دیگری از کرسی ها را نیز بدست آوردند.

در حالی که این تعداد نیز اکثریت دموکرات ها در مجلس ۴۳۵ نفری را تضمین می کند اما بعد از افزایش آرای جمهوریخواهان که چشم انداز کسب ۱۵ کرسی دیگر را تغییر داده است دموکرات ها مطمئن شده اند که نمی توانند این کرسی ها را کسب کنند.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که به نظر می رسد مطمئن است می تواند همچنان در این پست باقی بماند گفت ما هنوز چکش چوبی را (که رییس جلسه برای جلب توجه یا درخواست سکوت بر میز می کوبد)، در اختیار داریم.

وی با اشاره به شکست دموکرات ها در برخی مناطق گفت ما بخش هایی از این مبارزه را باخته ایم اما در مجموع در جنگ پیروز شدیم.

دموکرات ها با این پیروزی برای دومین بار از سال ۱۹۹۵، یک دوره چهارساله متوالی کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

با این وجود هرچند بایدن  در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است جمهوریخواهان شانس قوی تری داشته اند که کنترل سنا را حفظ کنند.

این امر دموکرات ها را تحت فشار قرار خواهد داد تا اهداف خود برای طرح های چشمگیر در زمینه مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها و دیگر طرح ها که به مصالحه با جمهوریخواهان نیاز هست، کاهش دهند.

برخی بر این باورند که جمهوریخواهانی که از  نتایج مجلس نمایندگان آمریکا آزرده خاطر هستند به دنبال رقابت قوی تری برای کسب اکثریت در انتخابات ۲۰۲۲ خواهند بود.

آنها همچنین تعداد اندک نمایندگان زن خود را از ۱۳ به دستکم ۲۶ نماینده افزایش دادند که براساس گزارش مرکز آمار زنان آمریکایی و سیاست در دانشگاه راتجرز بی سابقه بوده است.

دموکرات ها با پیشتازی ۲۳۲ به ۱۹۷ نفری بعلاوه یک کرسی مستقل و ۵ کرسی آزاد در روز انتخابات مشارکت کردند. در حالی که هنوز تکلیف برخی از رقابت ها مشخص نیست احتمالا در کنگره جدید که ژانویه برگزار می شود، آنها اکثریت کمتری را در مقایسه با جمهوریخواهان در دو دهه گذشته داشته باشند.

دموکرات ها انتظار داشتند کرسی های آنها به ویژه در مناطق حومه ای به دلیل کاهش محبوبیت دونالد ترامپ و نگرانی از همه گیری افزایش یابد. بسیاری از نظرسنجی های متعلق به جمهوریخواهان و گروه های مستقل این انتظار را تایید می کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.