بخشدار مرکزی کاشمر گفت: اگر چه در برخی روستاها توسط ادارات و نهادهای مختلف بدون اخذ مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلساتی با جمعیت ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نفره با موضوعات مختلف برگزار می‌شد اما با پیگیری‌های صورت گرفته جلوی برگزاری آن‌ها گرفته شد.

ممانعت از برگزاری جلسات هزار نفره در روستاهای کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، سعید چیتی، اظهار کرد: اگر چه بارها تأکید می‌شود که دستگاه‌ها، ادارات دولتی و اعضاء ستاد باید الگو باشند، اما برگزاری جلسات آن هم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستاها نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد: سه روستای بخش مرکزی با ۲۰ هزار نفر جمعیت که نزدیک به شهر هستند روزانه چندین مرتبه به شهر می‌آیند که اگر بخواهد وضعیت به همین منوال ادامه یابد نگران کننده است.

بخشدار مرکزی کاشمر گفت: باید بین افرادی که مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند با آن‌هایی که بی‌تفاوت از کنار مسائل رد می‌شوند تفاوتی وجود داشته باشد.

وی مطرح کرد: با اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کرده اما توسط برخی افراد، هنجارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد که اگر در زمان خود با آن‌ها برخورد شود بار دیگر حرکاتشان را انجام نمی‌دهند، متأسفانه در یکی از روستاها زمان تدفین فرد مبتلا به کرونا اتفاقات ناخوشایندی توسط خانواده وی اتفاق افتاد.

چیتی بیان کرد: باید با افرادی که عمداً و یا سهواً هنجارشکنی می‌کنند برخوردهای جدی صورت گیرد، متأسفانه در سه روستا عدم رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی بسیار زیاد شده است.

وی تصریح کرد: در روستاهای نزدیک به شهر چندین روز بود که مراسم‌هایی را برگزار می‌کردند، حتی در این وضعیت بحرانی یکی از خانواده‌ها پنجمین سالگرد پدر خود را برگزار کرده است.

بخشدار مرکزی کاشمر همچنین گفت: در بسیاری از روستاها افراد مسن که به مساجد می‌روند از ماسک استفاده نمی‌کنند و حتی در برخی از مساجد روستایی خرما و چای توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چندین نفر در روستاها به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند، اظهار کرد: چون برخی شهرنشینان نان مورد نیاز خود را به خاطر کیفیت بهتر نان از روستاها تهیه می‌کنند موجب شلوغ‌تر شدن نانوایی‌های روستایی شده است، می‌طلبد در این خصوص نظارت بیشتری انجام شود.

چیتی از عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مغازه‌ها و قصابی‌های حاشیه روستای فروتقه خبر داد و افزود: اگر چه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصابی‌ها در همان محل کشتار و ذبح دام را انجام می‌دهند اما با هیچ‌کدام از متخلفان برخوردی نمی‌شود.

وی پیشنهاد داد؛ چون در زمان تدفین، افراد حاضر در مراسم بسیار زیاد هستند کمیته تدفین تشکیل شود، برخی مواقع روحانی روستا بیش از ۲۰ دقیقه نماز میت می‌خواند و این موجب می‌شود همچنان بر جمعیت افزوده شود.

بخشدار مرکزی کاشمر افزود: در روستاها همچنان شرایط درحال سخت‌تر شدن است، افرادی که از روستاهای اطراف به شهر می‌آیند به دغدغه‌ای تبدیل شده و رعایت نکات بهداشتی در برخی روستاها به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: بدون شک تبعات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه سخت و گاه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.