نخستین جلسه دادرسی الکترونیک شورای حل اختلاف استان خراسان رضوی در مشهد با حضور مدیرکل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد.

اولین جلسه دادرسی الکترونیک خراسان رضوی منجر به سازش شد

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه مجازی یک زوج که به دلیل برخی اختلافات خانوادگی از هم جدا زندگی می‌کردند با مشورت اعضای شورای حل اختلاف استان به تفاهم رسیدند و قرار شد براساس مقیدات قانونی که برای دو طرف تعیین می‌شود به زندگی مشترک خود برگردند.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: قوه قضاییه با هدف کاهش مراجعات حضوری و هزینه های دادرسی برای دادگاهها و ارباب رجوع و کاهش زمینه‌های ابتلا به ویروس کرونا انجام تمام امور دادرسی دادگاهها را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار دارد.

غلامعلی صادقی افزود: این کار در استان از مدتی قبل شروع شده و امروز اولین جلسه دادرسی دادگاه حل اختلاف در فضای مجازی با صلح و سازش انجام شد و بنا بر این است که با تهیه زیرساختهای لازم همه یا حداکثر امور به صورت مجازی و از راه دور انجام شود و استان خراسان رضوی در این زمینه پیشگام و اولین استان کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: تاکنون زیرساختهای رسیدگی الکترونیکی به طور کامل فراهم نبود و ناچار از برگزاری دادگاهها به صورت حضوری بودیم اما با  مناسب سازی زیرساختهای لازم به سوی الکترونیکی کردن همه امور پیش می رویم تا در آینده نزدیک شاهد کاهش مراجعات مردمی، کاهش هزینه ها و اتخاذ راهکار جدی در راستای مقابله با همه گیری ویروس کرونا باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از سوی حجت‌الاسلام رییسی، رییس قوه قضائیه برای زوجی که در اولین جلسه الکترونیکی دادرسی به تفاهم رسیدند جوایزی در نظر گرفته شده‌ است.

رییس شورای حل اختلاف استان خراسان رضوی نیز گفت: الکترونیکی شدن دادرسی ها در راستای اهداف دولت الکترونیک، کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع برای پیشگیری از شیوع کرونا و صرفه جویی در وقت و هزینه برای اولین بار در کشور در شورای حل اختلاف خراسان رضوی اجرایی شده ‌است.

محمود رفسنجانی افزود: پیش از این ارائه خدمات غیرحضوری شامل نوبت دهی الکترونیکی و ابلاغ الکترونیکی اجرایی شده بود و از امروز با برگزاری دادرسی الکترونیکی این چرخه قضایی در استان کامل شد.

وی ادامه داد: در نیمه اول امسال از کل پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان بیش از ۳۰ درصد منجر به صلح و سازش بین طرفین شده ‌است.

زهرا میرزایی مسوول سایت اطلاع رسانی شورای حل اختلاف خراسان رضوی نیز  گفت: طی سال گذشته بیش از ۵۰ هزار پرونده ارجاعی به شورای‌های حل اختلاف در این استان منجر به صلح و سازش شده‌ است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.