دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: طبق نظرسنجی‌ها حدود ۸۴ درصد مردم به علل مختلف نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌توجه هستند که همین بی‌توجهی باعث شیوع بسیاری از منکرها در جامعه شده است.

بی­‌توجهی ۸۴درصد از مردم به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر افراسیابی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ظهر امروز ۲۱آبان‌ماه در آئین تکریم و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان قوچان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، بالاترین معروف است و اگر کارگزاران در این نظام درست عمل کنند، مردم نیز خوب حرکت کرده و به نظام امیدوار می‌شوند.

وی با اشاره به احصاء حدود ۱۲۰۰ معروف برای بسط و گسترش ارزش‌ها در جامعه، عنوان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید در تمام ادارات، سازمان‌ها، مساجد، بقاع متبرکه، بانک‌ها، هیئت‌های مذهبی، مدارس و... تشکیل شود و این بدین معناست که این ستاد باید در تمام بدنه نظام حضور داشته باشد.

افراسیابی با اشاره به نظرسنجی سراسری انجام‌شده در سال گذشته مبنی بر توجه به این واجب فراموش‌شده است، بیان کرد: طبق نظرسنجی‌ها، حدود ۸۴درصد مردم به‌علل مختلف نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌توجه هستند که همین بی‌توجهی باعث شیوع بسیاری از منکرها در جامعه شده است.

وی تلاش دشمن مبنی بر از بین بردن معروفات و شیوع منکرات در کشور را دلیلی محکم برای فعالیت بیش‌ازپیش در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و افزود: حدود ۲۰ هزار شورای امربه‌معروف و نهی از منکر باید در سطح استان خراسان رضوی تشکیل شود و بر همین اساس این موضوع به تمام ادارات در سطح استان ابلاغ‌شده تا تمام معروفات ترک شده و منکرات شیوع پیداکرده احصا شود، زیرا اگر در همه ادارات، مدیران این فریضه را پیاده کنند و هرکس خودش را درست کند، قطعاً جامعه درست می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از رعایت نکات بهداشتی در شرایط امروز جامعه به‌عنوان مهم‌ترین معروف نام برد و افزود: اگر امروز هر فردی مسائل بهداشتی را رعایت کند می‌تواند در قطع زنجیره ویروس کرونا و درنهایت ریشه‌کنی آن کمک کند و نجات‌بخش زندگی همه انسان‌ها باشد.

وی با تأکید بر لزوم شکیبایی امربه‌معروف و ناهی از منکر به‌منظور اثرگذاری بیشتر در افراد، گفت: نباید تجسس و آبروریزی کرد بلکه باید معروف را در جامعه شیوع و گسترش داد تا بدی‌ها به‌مرور کمرنگ شود.

عدم رعایت بهداشت در شرایط فعلی مشابه ارتکاب منکر در جامعه است

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام‌جمعه شهرستان قوچان بابیان این نکته که امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از واجباتی بوده که خداوند به آن امر کرده است، عنوان کرد: عمل به این فریضه الهی ضامن سلامت جامعه بوده و در زیست اجتماعی و حتی فردی انسان تأثیر دارد، پس باید به آن توجه شود.

وی با گلایه نسبت به کم‌کاری فعالیت در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان قوچان، ادامه داد: اگر ادارات و سازمان‌ها امربه‌معروف و نهی از منکر را رعایت کنند ۵۰درصد مشکلات حل می‌شود، پس باید ابتدا هر فردی از خودش شروع کند و این موضوع را به دیگران محول نکند.

امام‌جمعه شهرستان قوچان با تأکید بر لزوم حضور یک نماینده از تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای فعالیت در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: امروز رعایت مسائل بهداشتی در جامعه یک معروف به شمار آمده و کسانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند در حال ارتکاب یک منکر هستند.

همچنین عباس رضازاده‌مقدم، سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان بابیان اینکه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته اما هنوز در برخی حوزه‌ها به دنبال عمل نیستیم، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر پیام اصلی عاشورا است و امروز باید معروفات اسلامی در سطح جامعه احیا شود.

وی از مردمی بودن ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک شاخصه و حسن نام برد و اظهار کرد: متأسفانه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قوچان طی یک سال گذشته فعالیت مناسبی نداشته که شاید عمده علت آن‌هم ارتباط کم بوده است.

در پایان این مراسم از زحمات یک‌ساله حمید متقی تقدیر شد و رمضان علی واحدی با حکم نماینده ولی‌فقیه و رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان قوچان معرفی شد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.