دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: با هدف توسعه اشتغال پایدار اولویت نخست سیستم بانکی در این استان تأمین مالی واحدهای تولیدی است.

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اولویت بانکهای خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفایی نیکو در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی قوچان در جمع خبرنگاران افزود : منابع بانکی به دو قسمت تقسیم می‌شود که برخی از آنها برای حوزه صنعت و تولید هزینه می‌شود و برای این امر نیز اولویت‌بندی صورت گرفته است.

وی یکی دیگر از اولویت‌ها برای صرف منابع بانکی را بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی دانست و اضافه کرد:نوسازی دستگاه‌ها و دیگر اقدامات برای بازسازی یک واحد تولیدی می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف انرژی قیمت تمام‌شده کالای تولیدی را نیز پایین بیاورد و این به نفع سرمایه‌گذار است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت : بخش دیگری از این منابع مالی نیز برای طرح‌هایی هزینه می‌شود که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا این واحدها با حمایت بانک‌ها مولد شده و به تولید برسند.

صفایی نیکو با تاکید بر این که سیستم بانکی عزم دارد تا بخشی از مشکلات حوزه صنعت و تولید را برطرف کند ادامه داد:با توجه به شرایط اقتصادی موجود گردش نقدینگی و هدایت به سمت صنایع یکی از وظایف و تعهدات سیستم بانکی است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نشستی با صنایع و واحدهای تولیدی در قوچان افزود: راهکارهای قانونی همچون استفاده از ظرفیت کمیته تامین مالی کشوری یا استانی، دبیرخانه کمیسیون هماهنگی استان، ستاد تسهیل و ستاد تدبیر مورد بررسی قرار گرفت تا به واحدهای نیازمند به سرمایه کمک شود

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید به خبرنگاران گفت : شناسایی و عارضه‌یابی و آنچه مانع تولید بر سر راه واحدهای صنعتی شده در حال انجام است تا برگشت کارخانه‌ها به مسیر تولید صورت بگیرد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.