معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از کشف پیکر زنی جوان که بر اثر گاز گرفتگی در حمام خانه‌اش جان باخته بود، خبر داد.

گازگرفتگی در حمام جان یک زن در مشهد را گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضایی اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه  ۱۲۵ مبنی بر احتمال حادثه برای خانمی جوان در منزلش، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله گروه نجات ایستگاه شماره ۲۳ را به محل حادثه در بولوار سرافرازان مشهد اعزام کرد.
وی با بیان اینکه پس از حضور گروه امداد و نجات در محل مشاهده شد، خانم حدودا ۲۵ ساله به دلیل استنشاق منوکسید کربن ناشی از گاز گرفتگی در داخل حمام جان خود را از دست داده بود، افزود: پس از بررسی اولیه کارشناسان معلوم شد که آبگرمکن دیواری این منزل بدون دودکش بوده و یکی از دلایل اصلی فوت این فرد، همین نقص فنی در قسمت آبگرمکن بوده است.
معاون عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: پیکر این زن جوان توسط بانوان آتش‌نشان از داخل حمام خارج و تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، رضایی با بیان اینکه منواکسید کربن گاز بسیار سمی و کشنده است و رنگ و بوی خاصی ندارد، یادآور شد: به همین دلیلاین گاز قاتل خاموش نامیده می‌شود و به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود. اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونوکسید کربن منتشر شده، امکان خروج ندارد و در محیط ساختمان منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.