تبریز- مراجعه ۲۰۰ نفر از اهالی منطقه «آبش احمد» آذربایجان شرقی و روستاهای اطراف به مراکز درمانی در این هفته که با علائم اسهال و استفراغ همراه بود در نخستین گام فرضیه آلودگی آب شرب را به اذهان تداعی کرد اما این موضوع در حالی است که فرماندار شهرستان کلیبر این فرضیه را منتفی می‌داند.

مسمومیت روستائیان «آبش احمد» آذربایجان شرقی در هاله ای از ابهام

قدس آنلاین-گروه استان ها: با تقویت فرضیه آلودگی آب در همین راستا قائم‌مقام شرکت آبفای آذربایجان شرقی اعلام کرد: از محلی که در آن شایعه آلودگی آب شرب، منتشرشده بود، با مشارکت نماینده مرکز بهداشت، فرمانداری، بخشدار و مدیر آب و فاضلاب، نمونه‌برداری شد و بنا بر صورت‌جلسه منتشرشده از سوی مرکز بهداشت، مشکلی از بابت آلودگی در این مجتمع وجود ندارد.

ابراهیم عباسپور اظهار کرد: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، میزان کلر باقی‌مانده آزاد در آب که کنترل‌کننده آلودگی‌های ثانویه است، در تمام شبکه‌ها و مخازن بررسی‌شده، در حد استاندارد بوده است.

وی بابیان این‌که فقط در سه روستای این منطقه، آلودگی آب شرب گزارش‌شده بود، ادامه داد: این مجتمع آب‌رسانی آب ۹۶ روستا را تأمین می‌کند، درنتیجه اگر مشکلی هم داشته باشد باید در هر ۹۶ روستا موجب آلودگی شود، نه‌فقط سه روستا با آن مشکل داشته باشند.

عباسپور یادآور شد: تمامی قسمت‌های مجتمع شامل بخش تولید و ذخیره‌سازی آزمایش‌شده و لذا مقدار کلر باقی‌مانده، در حد نرمال بود.

پیگیری تا حصول نتیجه

گفتنی است فرماندار شهرستان کلیبر آذربایجان شرقی بابیان اینکه تا مشخص شدن علت اصلی این مشکل پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت بیان کرد: به دنبال این اتفاق یک کارگروه سلامت با همکاری دادستانی، شبکه بهداشت، شبکه آب و فاضلاب و فرمانداری تشکیل که در نخستین گام از آب شرب مجتمع شهید لشکری نمونه‌برداری شد که البته هنوز نتیجه رسمی به دست من نرسیده است.

عدالت حاجی پور اذعان کرد: مجتمع شهید لشکری آبش احمد از سال ۸۳ با حضور رئیس‌جمهوری وقت افتتاح شد که ۹۶ روستا را آب‌رسانی می‌کند.

فرماندار کلیبر با اشاره به اینکه معمولاً هرگاه در منطقه‌ای مسمومیتی رخ می‌دهد در وهله اول مردم نگران آلودگی آب می‌شوند، تأکید کرد: مردم منطقه به‌هیچ‌وجه نگرانی بابت آب شرب مصرفی نداشته باشند زیرا با آزمایش‌هایی که انجام دادیم وجود هرگونه آلودگی رد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.