رییس پایگاه انتقال خون گناباد با اشاره به کاهش شدید ذخائر خونی این پایگاه به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا خواستار توجه بیشتر مردم به این مساله شد.

با کمبود ذخائر خونی مواجه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجتبی تجلی  افزود: در حالی که نیاز به تامین خون همواره به قوت خود باقی است و حتی در این شرایط افزایش هم یافته است ولی بدنبال بحران شیوع کرونا مراجعه برای اهداء خود در این پایگاه کاهش شدید  و این مساله روند خدمت رسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه هر کیسه خون جان سه نفر را نجات می دهد، ادامه داد: اهدای خون هیچ تاثیری در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ندارد و کرونا  یک بیماری تنفسی است و از طریق اهدا و تزریق خون منتقل نمی شود.

رییس پایگاه انتقال خون گناباد گفت: تمام بخشهای پایگاه انتقال خون و مراحل اهدای خون به صورت کامل بهداشتی و ضد عفونی شده است و فرد اهدا کننده خون قبل از خون گیری معاینه می شود.

دکتر تجلی گفت: با توجه به شرایط بحران همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش شدید ذخایر خونی پایگاه انتقال خون گناباد هم اکنون بیش از هر زمان دیگر چشم به راه همراهی مردم در اهدای خون است تا با این اقدام انسان دوستانه خود جان بیماران را نجات دهند.

از مجموع ۱۱ پایگاه انتقال خون فعال در استان خراسان رضوی شش پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌ نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.