رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: به دلیل مشکلات در بخش انبار شهرک یاد شده متاسفانه این گمرک راه اندازی نشده و نگرانی در رابطه با سلب مجوز گمرک نیشابور وجود دارد و این مسئله بلاتکلیف مانده است.

 وضعیت راه‌اندازی گمرک نیشابور بلاتکلیف است

به گزارش قدس آنلاین، احسان ارکانی با اشاره به دستاوردهای سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به نیشابور اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی شهرستان بازسازی جاده قدیم سبزوار خوشاب است که به جاده مرگ مشهور است و متأسفانه چندین تصادف مرگبار را در آن شاهد بودیم.

ارکانی افزود: ایجاد شهرک کمال الملک در شهرستان فیروزه از مطالبات جدی مردم است. موضوع مسکن ملی نیز جزو یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه است.

ارکانی همچنین با اشاره به مشکلات معدن فیروزه شهرستان فیروزه گفت: این معادن  با مشکلاتی همچون خام‌فروشی و نبود صنایع تکمیلی مواجهند.

وی همچنین حمایت از کارگاه‌های خانگی و صنایع دستی، صنایع دامی و کشاورزی را نیز مهمترین درخواست‌های مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: از دیگر مطالبات مردم موضوع تامین آب شرب بهداشتی تعدادی از روستاهای شهرستان است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان همچنین به موضوع دو بانده شدن جاده نیشابور و فیروزه اشاره کرد و ادامه داد: انتقال آب شرب سد بار به فیروزه نیز از دیگر درخواست‌های مردمی است.

ارکانی همچنین در رابطه با شهر همت آباد، ایجاد کمربندی در اطراف این شهر را نیز مهم دانست و اظهار داشت: تامین اعتبار انتقال آب سد شهرستان بار و آسفالت جاده دسترسی بالادست شهر بار نیز یکی از مهمترین مصوبات سفر یک روزه نیکزاد نایب رئیس مجلس است.

وی افزود: آسفالت جاده دسترسی به بخش سرولایت نیز یکی دیگر از مصوبه‌های این جلسه بوده، همچنین آسفالت جاده بین شهرستان‌های بار و فیروزه و اعتبار انتقال آب و فاضلاب شهری از مهمترین مسائل مطرح شده در جلسه است.

ارکانی از پیگیری و ارتقاء بخش میان جلگه شهرستان خبر داد و گفت: این خواسته در حال پیگیری است و گفتنی است که جمعیت این بخش بیش از ۵۰ هزار نفر است.

وی عدم آنتن دهی موبایل در برخی از جاده های روستا را یکی دیگر از مشکلات شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به نبود آنتن موبایل در
بسیاری مواقع کمک رسانی و اورژانس جاده‌ای با مشکل مواجه است.

ارکانی در ادامه درخواست تعریض و آسفالت نقاط حادثه خیز جاده نیشابور به کاشمر را نیز یکی از مسائل شهرستان دانست و گفت: متأسفانه در این جاده تصادفات زیادی رخ می‌دهد که منجر به مرگ مردم می‌شود.

وی تامین اعتبار جهت افزایش ظرفیت مخزن آب زمین تعدادی از روستاها را نیز مهم دانست و در ادامه گفت: قیر و آسفالت جاده‌های
مواصلاتی نیز از دیگر پیگیری‌های انجام شده است اما متاسفانه هنوز برخی از جاده‌ها آسفالت نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تجهیز سالن‌های ورزشی نیز از دیگر مسائل شهرستان عنوان کرد و در رابطه با زبرخان گفت: طرح تفصیلی در مورد این شهر از مهمترین خواسته‌های مردم منطقه است و با توجه به اینکه سالانه ۷ میلیون زائر برای زیارت بقعه متبرکه قدمگاه رضوی در این شهرستان میهمان هستند، مشکلات شهری در این شهر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به نبود آسفالت در برخی مناطق اشاره کرد.

ارکانی همچنین تامین اعتبار در رابطه با ماشین آلات عمرانی و آتش نشانی شهرستان زبرخان را از دستاوردهای سفر عنوان کرد و گفت: تامین اعتبار در رابطه با پروژه های مواصلاتی ینگجه به حسن آباد اسفراین و منطقه سر ولایت را نیز در دستور داریم؛ در این منطقه ایجاد باند دوم جاده چکنه، سلطان‌آباد، دوغایی در حال پیگیری است.

وی همچنین ارتقای بخش سرولایت به شهرستان را از دیگر مطالبات عمومی مردم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به جمعیت کم این مورد بررسی می‌شود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان همچنین در رابطه با درود یکی از شهرستان‌های زبرخان گفت: تکمیل و تعیین اعتبار دانشگاه پیام
نور، تعریض جاده درود قدمگاه، احداث ساختمان جدید شبکه بهداشت و تامین اعتبار جاده درود به دهبار طرقبه به طول ۲۵ کیلومتر از مهمترین درخواست‌های مردم منطقه است.

وی افزود: آسفالت جاده های مواصلاتی، رفع مشکل آب شرب روستاهای جنوب شهر نیشابور، تقسیم بخش به دو قسمت به دلیل ازدیاد جمعیت از مهمترین مطالبات مردمی بخش مرکزی است.

ارکانی همچنین بازنگری طرح هادی در شهرستان خرو را مهم عنوان کرد و گفت: این طرح جزو معضلات کلی شهرستان محسوب می‌شوند و متأسفانه بازنگری‌ها هر ۱۰ سال یکبار صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: تامین اعتبار دیوار ساحلی خرو، جدول‌کشی آسفالت و معابر، تامین اعتبار تولید جداول بتنی، بررسی و مطالعه آسفالت
جاده در دسترس خاکی از خرو به زشک مشهد که حدود ۲۵ کیلومتر است از مهمترین مسائل خرو است.

ارکانی همچنین مطالعه و تامین اعتبار راه‌های اساسی شهر های خرو، قدمگاه و درود در زبرخان را با توجه به نزدیکی این سه شهر مهم عنوان کرد و افزود: افزایش درجه راه‌های بین شهری، تامین اعتبار شبکه توزیع آب شرب و برق‌رسانی چند روستای شهرستان زبرخان را از مهمترین مطالبات مردمی منطقه است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مجوز گمرک شهرک صنعتی خیام گفت: به دلیل مشکلات در بخش انبار شهرک یاد شده متاسفانه این گمرک راه اندازی نشده و نگرانی در رابطه با سلب مجوز گمرک نیشابور وجود دارد و این مسئله بلاتکلیف مانده است.

ارکانی در ادامه رفع کمبود آب و برق صنایع مستقر در شهرک صنعتی خیام، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی شهرستان و رفع موانع صادراتی
واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان از جمله تامین ارز و کارت بازرگانی را نیز از دیگر مطالبات عمومی مردم عنوان کرد.

وی همچنین در رابطه با مسائل معادن شهرستان فیروزه اظهار داشت: با کمک اداره منابع طبیعی و سازمان محیط زیست مسائل معادن فیروزه قابل حل است. موضوع جمع آوری پساب شهرستان نیشابور توسط شرکت فولاد با اعتبار ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در حال پیگیری است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.