مدیر کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی کشورهای امارات، آمریکا و فرانسه را پس از ایران، در صدر بیشترین تعداد کاربران بازدیدکننده این کتابخانه عنوان کرد.

کاربران اروپا و آمریکا در ردیف اولین بازدیدکنندگان کتابخانه دیجیتال رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی ضرابی با بیان توسعه فعالیت‌های کتابخانه دیجیتال رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به آماری از بازدید صفحات کتابخانه در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بیش از 87 هزار مرتبه از صفحات این درگاه اینترنتی بازدید شده و به پژوهشگران در عرصه بین‌الملل خدمات مجازی ارائه شده است.

وی پس از ایران، بیشترین تعداد کاربران کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی را به‌ترتیب، کاربرانی از امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و فرانسه عنوان کرد.

ضرابی هم‌چنین از کشورهای عراق، افغانستان، آلمان، اردن، بریتانیا و رومانی به عنوان کشورهایی نام برد که به‌ترتیب در رده‌ های بعدی، بیشترین بازدید را از کتابخانه دیجیتال رضوی داشته‌اند.

کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیش از یک دهه فعالیت، از کتابخانه‌های دیجیتال نامدار در کشور است که تاکنون چندین میلیون منبع اطلاعاتی را طبق شیوه‌های مطرح علمی دیجیتال‌سازی و تعداد زیادی از منابع دیجیتال را نیز گردآوری کرده است.

لازم به ذکر است منابع اطلاعاتی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی که فاقد مسئله حق مؤلف باشد از طریق درگاه اینترنتی digital.aqr.ir در دسترس مستقیم محققان گوشه و کنار دنیا قرار دارد و دیگر آثار موجود نیز به دلیل حفظ حق مؤلف، صرفا از طریق ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور و همچنین سامانه خدمات تحویل مدرک این کتابخانه به اشخاص حقیقی واگذار می‌شود.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.