امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن را یک زلزله سیاسی و اجتماعی دانستند که چهره واقعی دموکراسی غرب را آشکار کرد.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه سرخس گفت: انتخابات آمریکا یک زلزله سیاسی - اجتماعی در این کشور که خود را به اصطلاح مهد قدرت و تمدن غرب می‌داند، به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری افزود: آمریکایی‌ها تا قبل از این انتخابات، چهره دموکراتیک از خود به مردم جهان نشان می‌دادند اما این چهره در جریان انتخابات آنها و فریبکاری و بی اخلاقی دو حزب حاکم بر این کشور، مخدوش شد.

وی ادامه داد: تا پیش از این رسانه‌های فریبکار، آمریکا را در ذهن برخی مردم دنیا مدینه فاضله نشان می‌دادند، اما مردم دنیا در این انتخابات چهره واقعی آمریکا را دیدند.

امام جمعه سرخس گفت: چهره واقعی نظام آمریکا و دو حزب حاکم بر این کشور در این انتخابات آشکار شد و بعد از این انتخابات اگر کسی از مذاکره با آمریکای در حال فروپاشی دم بزند، اوج حماقت است.

وی با بیان اینکه در جریان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شاهد پولشویی و پول پاشی و زیر پا گذاشتن اخلاق بودیم افزود: مناظرات دو نامزد انتخابات آمریکا موجب مضحکه حتی هم‌پیمانان این کشور شد.

فریمان- امام جمعه فریمان نیز با اشاره به ۲۶ آبان و سالروز شکستن حصر سوسنگرد گفت: زمانی که سوسنگرد در محاصره شدید بود، امام راحل فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا شکسته شود و این حجت برای رزمندگان بود که آن‌ها نیز به آن لبیک گفتند. این سخنرانی و پیام، به شکست حصر سوسنگرد کمک بسیار کرد.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: امام راحل در این پیام از چند دستگی‌ها گفت و با دل پردرد فرمود "شما در آبادان و سوسنگرد آن وضعیت دارید، آیا پیروز شده‌اید که با هم مجادله می‌کنید؟ ".

وی ادامه داد: عملیات آزادسازی سوسنگرد، جنگ تن‌به‌تن نبود، بلکه جنگ تن با تانک بود، اما با اتحاد و ایستادگی حصر این شهر شکسته شد.

امام جمعه فریمان گفت: این جریان برای امروز ما هم درس است باید در تمامی بحران های اقتصادی و حتی بحران کرونا به جای جدال و تخریب و کشمکش، همه دست به دست هم دهیم و کشور را نجات دهیم.

چناران- امام جمعه موقت چناران هم با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: مسأله پیروزی یا شکست ترامپ یا بایدن نیست. مسأله اصلی شکست‌ آمریکا است. انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را می‌توان یک زلزله سیاسی اجتماعی در کشوری که مهد قدرت و جلال تمدن غرب به شمار می‌رود، عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد باقری افزود: در این نظام انتخاباتی، رای مردم و تأثیرگذاری آن بسیار کم است. گاهی چند کارت الکترال، توان کنار زدن میلیون‌ها رای مردم را دارد. این نظام انتخاباتی در کشوری است که دادگاه عالی آن، نماد بی‌عدالتی و تبعیض و هیچ‌انگاری‌ رای مردم است.

وی ادامه داد: این فرصت‌های کوتاه و مقطعی به شرط برنامه‌ریزی‌ هوشمندانه می‌تواند زمان مناسبی برای بازنگری در نقاط قوت و ضعف موجود در سیاست‌ها و اقدامات جبهه حق باشد و شرط اصلی آن دریافت درست و باور عمیق به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی به ‌ویژه در کاربستِ دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت در حوزه روابط بین‌الملل است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.