رئیس علوم پزشکی نیشابور با اشاره به افزایش۱۵ برابری تخت‌های ICU در این شهرستان گفت: همچنان در حوزه تخت‌های ICU با کمبود روبرو هستیم.

افزایش ۱۵ برابری تخت‌های ICU نیشابور / علوم‌پزشکی: هنوز هم کمبود داریم

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد  اظهار کرد: قبل از بحران کرونا نیاز کل بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور با ۱۰۰ کپسول اکسیژن و ۴ تخت ICU داخلی تأمین می‌شد، اما با شروع بحران کرونا و افزایش شمار مبتلایان  تعداد تخت‌های ICU به ۶۰ عدد افزایش‌یافته، یعنی افرایش ۱۵ برابری که البته ما هنوز هم کمبود داریم.

رئیس علوم پزشکی نیشابور افزود: با شروع فصل زمستان و عدم رعایت شهروندان قطعاً این میزان نیز کافی نبوده و باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه بااینکه هر تخت آی. سی. یو برای تجهیز نیازمند تشک مواج، مونیتور و ونتیلاتور است، بنابراین برای تجهیز هر تخت ICU نیازمند یک میلیارد تومان هزینه هستیم که با اضافه شدن ۵۶ تخت ICU مردم به ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن پی به  میزان کمک دولت به علوم پزشکی نیشابور در تأمین هزینه‌ها و تجهیز ICU بیمارستان ۲۲ بهمن می‌برند.

عظیمی‌نژاد بابیان اینکه قبل از بحران کرونا ۱۰۰ کپسول اکسیژن جوابگوی نیاز شهروندان و بیمارستان بود، تأکید کرد: اما در شرایط کنونی در همین بیمارستان ۲۲ بهمن ما حدود ۳۰۰ کپسول اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن ساز که در اردیبهشت‌ماه سال جاری خریداری‌شده، یک تانکر ۱۰ تنی اکسیژن و یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتر بر دقیقه که در هفته آتی به بهره‌برداری می‌رسد، موجود داریم، زیرا میزان نیاز اکسیژن مبتلایان به کرونا در نیشابور در هر دقیقه بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار لیتر افزایش‌یافته است.

وی در خصوص تانکر اکسیژن  خریداری‌شده از شیروان تصریح کرد: آن تانکر اکسیژن را علوم پزشکی شیروان خریداری کرده بودند، اما ظرفیت استفاده از آن را نداشتند و ما در حقیقت از شیروان منتقل کردیم.

 رئیس علوم پزشکی نیشابور گفت: اگر می‌خواستیم همین تانکر را برای ما بسازند دو ماه دیگر با چند برابر قیمت به دست ما می‌رسید که با همکاری فرماندار نیشابور و وزارت بهداشت و درمان ظرف مدت ۳ روز تانکر یا ظرفیت اکسیژن ۱۰ تن  از شیروان خریداری و به نیشابور منتقل شد.

عظیمی‌نژاد یادآور شد: هم‌اکنون این تانکر با ظرفیت ۱۰ تن اکسیژن برای تأمین اکسیژن موردنیاز مبتلایان در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور نصب‌شده است.

منبع :فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.