رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: مردم، خصوصا در صنف فروشندگان خودرو نمی‌دانند که بخرند و یا بفروشند، نه فروشنده و نه خریدار جرات انجام معاملات را ندارند و معاملات در این بازار تقریبا به صفر رسیده ‌است.

معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده‌ است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد کشور اظهار ‌کرد: با اعلام نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر زیادی را بر بازار روی دلار، خودرو و... شاهد بودیم. خودرو پیش از انتخابات آمریکا حباب داشت و در حال حاضر نیز با وجود کاهش قیمت حباب دارد و در وجود این حباب قیمتی، جو روانی بیش‌تر از وجود واقعیت اثرگذار است، زیرا در واقعیت این رویداد نباید بر اقتصاد کشور ما تاثیری داشته ‌باشد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که بازار و قیمت دلار در حال بازگشت به حالت قبل و افزایش بوده، نبود ثبات در بازار در معاملات تاثیرگذار است و شاهد رکودی نسبی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در خصوص تاثیر این انتخابات بر اقتصاد جهانی گفت: اقتصاد جهانی تابع مسائل و فاکتورهایی‌ است که بسته به سیاست هر کشور تغییر افراد در کابینه ریاست‌جمهوری تاثیر متفاوتی بر اقتصاد آن کشور دارد اما موضوع مسلم این است که این انتخابات نباید تاثیری در اقتصاد کشور ما داشته ‌باشد. مشکل و بحث ما، مسائل داخلی‌ است و این موضوع باید متاثر از اقتصاد و سیاست کشور خودمان  و نه کشورهای بیگانه باشد.

حیدری با اشاره به تاثیر نوسانات دلار به دلیل نتیجه انتخابات آمریکا بر بازار خودرو تصریح کرد: نوسانات دلار باید توسط مسئولان به هر نحو ممکن کنترل و جو روانی موجود در جامعه اصلاح شود، زیرا این نوسانات مردم را سردرگم و معاملات را راکد کرده ‌است. مردم، خصوصا در صنف فروشندگان خودرو نمی‌دانند که بخرند و یا بفروشند، نه فروشنده و نه خریدار جرات انجام معاملات را ندارند و معاملات در این بازار تقریبا به صفر رسیده ‌است.

وی در خصوص عدم ایجاد بازارهای صوری در شرایط فعلی بازار خودرو عنوان‌ کرد: بازار صوری زمانی ایجاد می‌شود که منافعی در میان باشد و در چنین شرایطی که خریدار جرات و تمایل خرید ندارد، شاهد چنین اتفاقاتی در بازار نیستیم.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در واکنش به گلایه تولیدکنندگان خودرو از عدم تصمیم برای قیمت‌گذاری بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور ما، انحصاری و در بدنه دولت هستند و هر سه ماه یک‌بار، تغییر قیمتی توسط این کارخانجات انجام می‌شود که انعکاس این تغییر قیمت برای مصرف‌کننده است.

حیدری اضافه ‌کرد: اگر این شرکت‌ها محصولات خود را به بازار عرضه کنند، هم حباب قیمتی کف بازار خواهد شکست و هم خود شرکت‌ها به نتایج مطلوب سوددهی خواهند رسید. اگر بر طبق اذعان خود شرکت‌های تولیدکننده، در روز به تعداد زیادی تولیدی و خروجی وجود دارد، این خروجی کجا می‌رود؟ خروجی این شرکت‌ها به بازار نمی‌رسد و عرضه در بازار به ‌صورت قطره‌چکانی‌ است.

وی در خصوص لزوم عرضه خودروهای داخلی تولیدشده به بازار خاطرنشان ‌کرد: اگر عرضه در بازار به میزان کافی باشد، تعادل میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد و حباب قیمتی شکسته ‌شده و قیمت‌های کاذب کاهش خواهد یافت. متاسفانه شرکت‌های تولیدکننده خودرو داخلی به درستی به تعهدات خود عمل نمی‌کند و دلیل اینکه تولیدی کارخانجات را به میزان لازم وارد بازار نمی‌کنند، مشخص نیست.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد ادامه ‌داد: از سال گذشته تاکنون به طور مثال در خودرو ۲۰۶، حداقل ۳۰ تا ۴۰ میلیون حباب قیمتی ایجاد شده‌ که این میزان باید شکسته ‌شود و این قیمت تنها در صورتی بازمی‌گردد که عرضه خودرو در بازار به میزان کافی باشد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.