مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: اغلب شهرکها و نواحی صنعتی این استان در تامین آب مورد نیاز برای توسعه خود و همچنین اجرای طرح توسعه توسط واحدهای صنعتی با مشکل مواجه هستند.

شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با کمبود آب مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین، رضا شجاعی افزود: مجوز شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از شرکت آب منطقه ای استان برای تامین آب واحدهای صنعتی ۹۰۰ لیتر در ثانیه است اما از این مقدار در حال حاضر ۷۶۰ لیتر توسط واحدهای صنعتی برداشت می‌شود و باقی آن قابل برداشت نیست.

وی ادامه داد: هم اینک میزان آب مورد نیاز شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی برای توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ۶۰۰ لیتر در ثانیه است که این میزان آب تامین نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: علاوه بر این برای تحقق چشم انداز توسعه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی هزار و ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه مورد نیاز است.

وی اشتغال ایجاد شده در شهرکها و نواحی صنعتی استان را به ازای هر لیتر آب در ثانیه ۸۶ نفر ذکر کرد و افزود: هم اینک هشت تصفیه خانه در هشت شهرک صنعتی استان شامل مشهد، قوچان، توس، کلات، چناران، کاشمر، فریمان و کاویان مستقر است که این آب برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شجاعی ادامه داد: هر صنعتی نمی‌تواند از آب خاکستری (آب تصفیه خانه) استفاده کند با این حال در تلاش هستیم برای صنایعی که امکان استفاده از آب خاکستری دارند، مجوز لازم را از شرکت آب منطقه‌ای دریافت کنیم.

وی گفت: در آبان ماه امسال سه طرح آبرسانی به شهرکهای صنعتی کاشمر، کاویان و مشهد با هزینه ۱۱ میلیارد ریال با طول تقریبی ۱۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی این استان به متقاضیان زمین واگذار شده و هم اکنون ۲ هزار و ۶۸۲ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی فعالیت دارند.

هم اکنون ۷۷ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.