عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق با اشاره به نقض حاکمیت این کشور از سوی نظامیان آمریکایی اعلام کرد که اجازه آنرا نخواهد داد.

 عصائب اهل الحق: اجازه نقض حاکمیت هوایی عراق را به نظامیان آمریکایی نمی‌دهیم

قدس آنلاین؛ به نقل از العربی الجدید، محمود الربیعی عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق، تاکید کرد: آمریکاییها از حریم هوایی عراق به شکل غیر رسمی استفاده می‌کنند و حاکمیت هوایی عراق را نقض می‌کنند.

وی افزود: ادامه نقض حریم هوایی عراق از سوی آمریکایی‌ها به شکل آشکار، به موضع عجیب دولت عراق و عدم واکنش بغداد مربوط می‌شود.

الربیعی تاکید کرد: سکوت دولت در قبال این موضوع عجیب به نظر می رسد زیرا اولویتی که دولت بر اساس آن تشکیل شده است حفظ حاکمیت عراق و ممانعت از اقداماتی است که حاکمیت عراق را نقض می‌کند.

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: نقض حاکمیت هوایی عراق از سوی نظامیان آمریکایی مردود است و ما اجازه آنرا نخواهیم داد. متاسفانه دولت نمی‌تواند از حریم هوایی عراق که به مثابه اقتدار کشور است، حمایت کند.

تاکید بر اجرای مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق

از سوی دیگر احمد الکنانی نماینده صادقون در پارلمان عراق هم، اعلام کرد: مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق همچنان به قوت خود جاری و ساری است و این موضوع با رفتن دونالد ترامپ تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: دولت عراق باید در راستای اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از کشور اقدام کند. دولت به این موضوع ملزم است و باید آنرا اجرایی کند.

الکنانی تاکید کرد: مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی از حمایت مردمی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.