بارشهای برف و باران از دیروز (جمعه) تاکنون در ۱۳ شهرستان استان خراسان رضوی گزارش شده است.

باران و برف ۱۳ شهرستان خراسان رضوی را فراگرفت

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین بارندگی طی این مدت در شهرستان کاشمر با ۱۲ میلیمتر و پس از آن در گناباد و تایباد به ترتیب با ۹ و هفت میلیمتر ثبت شده است.
زهرا آهنگرزاده افزود: طی این مدت در شهرستانهای نیشابور، چناران، خواف، بردسکن، بجستان، کلات، مشهد، فریمان، تربت‌حیدریه و تربت‌جام نیز بارش باران گزارش شده است.
وی ادامه داد: این بارشها که در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به صورت برف و باران رخ داده است از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده و امروز هم به صورت پراکنده ادامه دارد.
کارشناسی مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امشب کمینه دمای هوا در برخی مناطق این استان به صفر و زیر صفر و در نواحی سردسیر تا پنج درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.
وی افزود: پدیده مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز طی امشب و صبح فردا در بیشتر مناطق خراسان رضوی بویژه در مشهد و نواحی سردسیر و کوهستانی استان پیش‌بینی شده است.
آهنگرزاده از فعال شدن سامانه بارشی جدید در خراسان رضوی همراه با کاهش دمای هوا طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
وی با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا در خراسان رضوی از فردا ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به ترتیب به ۱۲ و ۱۳ درجه می‌رسد.

کارشناسی مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای دیشب مشهد چهار درجه سلسیوس بود که امشب به صفر درجه سلسیوس کاهش می یابد.   
قوچان  با کمینه دمای هوای صفر درجه و داورزن با دمای هوای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان های سبزوار و تربت‌حیدریه با سرعت ۳۶  کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.