۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 727723

یادداشت/

غرب دیگر خانه امن نیست!

اصغر زارعی/ تحلیلگر سیاست خارجی

قدس آنلاین: خبر کوتاه بود و شیرین؛ عامل اصلی حمله تروریستی خونین به مراسم رژه ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ شهر اهواز که به شهادت ۲۴ تن از هموطنانمان منجر شد، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی و به دام افتاد. وزارت اطلاعات شامگاه چهارشنبه بود که با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با اقدامات تخصصی و ترکیبی «فرج الله چعب» مشهور به حبیب اسیود سرکرده گروهک تجزیه طلب «حرکه النضال» دستگیر و به کشور بازگردانده شده است. انتشار این خبر با بازتاب بسیاری از سوی رسانه‌ها و محافل سیاسی و کارشناسی منطقه مواجه شده، اما دلایل اهمیت این موضوع و پیام‌های دستگیری سرکرده این گروهک تجزیه‌طلب چیست؟

نخستین پیام این اقدام، اثبات اشراف اطلاعاتی تهران است. اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهدیداتی که امنیت کشورمان را نشانه رفته، چیزی است که امروز ورد زبان دوست و دشمن است و بسیاری از مقامات شاخص غربی به آن اذعان کرده‌اند. ایران امروز در منطقه پرآشوب خاورمیانه به جزیره ثباتی تبدیل شده که نه دشمنان خارجی یارا و جرئت ضربه زدن به آن را دارند و نه جیره‌بگیرانی که به آلت دست بیگانگان تبدیل شده‌اند می‌توانند فضایی برای تنفس و خدشه به این امنیت پیدا کنند.

اقدام نظام جمهوری اسلامی در یکی دو سال اخیر در شناسایی، رصد، دستگیری و استرداد برخی افراد شاخص اعم از تروریست‌های اقتصادی، سیاسی و جریانی به کشورمان گواه این نکته است. رصد شاه‌مهره‌هایی که به گمان خود برای فرار از عواقب جهالتشان مأمنی بهتر از دامان ناپاک غرب نیافته‌اند و بازگرداندن آن‌ها تمام توطئه‌های غرب و عمال منطقه‌ای آن‌ها را برای ایجاد ناامنی در کشورمان به ناکامی کشانده است. یکی از مهم‌ترین این اقدامات که طی ماه‌های گذشته از سوی وزارت اطلاعات صورت گرفت و کام مردم را شیرین کرد، بازداشت روح‌الله زم و انتقالش به داخل کشور بود. وی در قالب کانال آمدنیوز در حالی علیه جمهوری اسلامی فعال بود که شواهد بعدی ارتباط وی با سرویس اطلاعاتی چند کشور غربی، موساد و عربستان سعودی را برملا کرد. همچنین در راستای مبارزه با اختلالگران اقتصادی نیز چند روز پیش مدیرعامل سابق بانک سرمایه (یکی از متهمان پرونده چند هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان) به کشور بازگردانده شد. آخرین حرکت هم که نشان از اقتدار دستگاه اطلاعاتی کشورمان داشت، دستگیری حبیب‌ اسیود است. دست او در شهادت هموطنانمان در جریان رژه سال ۱۳۹۷ آشکار بود. این حرکت نشان می‌دهد ایران تروریست‌ها را در هر کجا که باشند و به هر کسی که وابسته باشند، شناسایی می‌کند و به دام خواهد انداخت.

نکته دوم آشکارشدن رویکرد دوگانه غرب در نگاه به مباحث حقوق بشری و مقابله با تروریسم است. سوابق و عملکرد افراد و گروه‌های تروریستی دستگیرشده از سوی ایران نشان می‌دهد که آن‌ها به‌طور کامل از حمایت کشورهای غربی برخوردارند. گروهک تروریستی مجاهدین خلق که دستش به خون بسیاری از مردم کشورمان آلوده شده، امروز اروپا و آمریکا را مأمن امنی برای فعالیت‌های ضد ایرانی خود قرار داده است. اعضای گروهک تروریستی تجزیه‌طلب «حرکه النضال» نیز در دانمارک و هلند عملاً علیه کشورمان برنامه‌ریزی می‌کنند. پشتیبانی کامل اروپا و آمریکا از مخالفان نظام جمهوری اسلامی به حدی رسیده که امروز عملاً دفاتر و پایگاه‌هایی در اختیار آن‌ها گذاشته و بنگاه‌های خبری خود را برای ترویج و تبلیغ اندیشه‌های خشونت‌بار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این در حالی است که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز حمایت رسانه‌ای، لجستیکی، اطلاعاتی، تسلیحاتی و آموزشی کاملی از تروریست‌ها دارند و این از چشم تیزبین مسئولان امنیتی ما پنهان نیست. حقیقت آن است که برای دنیای غرب و عمال منطقه‌ای آن‌ها تروریسم، خوب و بد دارد. زمانی که منافع آن‌ها از سوی فرد یا گروهی مورد تهدید است از آن‌ها به تروریست تعبیر می‌کنند، اما هنگامی که در جهت منافع آن‌هاست نه تنها بد نیست بلکه می‌تواند به عنوان اهرمی علیه کشورهای غیرهمراه با غرب به‌کار گرفته شود؛ همان‌گونه که در حمایت از منافقین، حرکه النضال و دیگر تروریست‌هایی که غرب را به محلی برای ضربه زدن به مردم و منافع کشورمان کرده‌اند، به عینه مشاهده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.