شیراز- متأسفانه خبرهای جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان فارس برای انتشار چندان خوشایند و امیدوارکننده نیست لذا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

تب کرونا در استان فارس بالاست؛ بیماری وارد فاز بحران می‌شود

قدس آنلاین-گروه استان ها: استاندار فارس با اشاره به مرگ بیش از ١۵٠ نفر در روز در صورت رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عنوان کرد:

اگر روند فعلی ابتلا به کرونا در استان ادامه داشته باشد احتمال دارد که با مشکلاتی نظیر کمبود دارو و پذیرش نشدن بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه شویم، ازاین‌رو محدودیت‌های سخت کرونایی در فارس اعمال خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره این‌که دولت در نظر دارد تا ۵٠ درصد از کارمندان را تعطیل کند، گفت: محدودیت‌های جدیدی تا جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا در فارس اعمال نخواهد شد و محدودیت‌های که قبلاً در استان فارس اعمال‌شده است همچنان ادامه خواهد داشت.

رحیمی در خصوص وضعیت بانک‌ها نیز بیان کرد: به‌جز شعبه سرپرستی هریک از بانک‌ها دو شعبه فعال در راستای انجام فعالیت‌های ضروری بانکی باید در شیراز فعالیت باشند و سایر شعب بانک‌ها نیز تعطیل نخواهند بود بلکه ارباب‌رجوع پذیرش نخواهند کرد.

وی در این حال عنوان کرد: تصمیماتی که گرفته می‌شود در راستای حفظ جان مردم استان است و تلاش شده تا میزان ورودی بیمار به مراکز درمان استان فارس از حجم توانایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مقابله با کرونا پیشی نگیرد.

بنگاه‌های اقتصادی رعایت کنند

رحیمی افزود: طی دو هفته آینده مراجع قضایی و بانک‌ها اجرائیه در راستای توقف فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی صادر نخواهد کرد تا زمینه لازم برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی استان فراهم شود.

استاندار فارس با این تأکید که نمی‌توان تولید را متوقف کرد، ادامه داد: باید ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود. بر اساس آخرین گزارش‌های صادرشده وضعیت همه‌گیری در میان بنگاه‌های اقتصادی در حال افزایش است.

ظرفیت تخت ها پر است

گفتنی است معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: طی روزهای اخیر به دلیل بروز تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ تعداد تست‌ها را به بالای ۵ هزار تست در روز افزایش دادیم به‌طوری که تا به امروز بیش از ۴۱۴ هزار تست از مردم گرفته و مورد آزمایش قرار گرفته است.

همتی ادامه داد: متاسفانه تعداد فوتی‌ها طی روزهای اخیر افزایش یافته و بالاترین ثبت مرگ و میرها با ۵۷ فوتی در ۲ روز گذشته بود و سردخانه‌های بیمارستان‌ها پر شده بود و معضلی برای دفن اجساد ایجاد شده بود که با دستور استاندارفارس حل شد.

وی با ابراز نگرانی از پر شدن تخت‌های بیمارستانی، بیان کرد: ۷۰۰ تخت از ظرفیت کنونی بیمارستان‌ها به بخش‌های کرونا اختصاص یافته است.

همتی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است . از طرفی تعداد مراکز سرپایی کووید۱۹ در شیراز از ۴ به ۱۴ مرکز افزایش داده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شهرستان‌های استان، گفت: در حال حاضر ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ویژه قرار دارند و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نداریم.

همتی ادامه داد: نسبت به هفته‌های گذشته ۲ شهرستان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.