در حالی که نام شهرستان تربت‌حیدریه نیز در شمار شهرهایی قرار دارد که وضعیت کرونا بحرانی است، فرماندار این شهرستان گفته که با بیماران مبتلا به کرونا که قرنطینه را رعایت نکنند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

برخورد قضایی با بیماران مبتلا به کرونا که قرنطینه را رعایت نکنند

به گزارش قدس آنلاین، مدتی است که بسیاری از شهرهای استان خراسان رضوی درگیری سختی با این بیماری دارند. کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر درمان و افزایش شمار مبتلایان هر روز وضعیت را بدتر می‌کند.

فرماندار تربت‌حیدریه درباره وضعیت کرونا در این شهرستان به ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان اکنون در حالت بحرانی اعلام شده و از آن جا که سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد با بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه به‌سر نبرند، برخورد قضایی خواهد شد.

علی رستمی ادامه داد: با توجه به اینکه نتیجه تست کرونا کمی دیرتر اعلام می‌شود به همه افراد اخطار داده شده به محض مشاهده علائم اولیه کرونا در منزل قرنطینه شوند و مدت ۱۴ روز مراقبت‌های لازم را انجام دهند. تیمی از ناظران شبکه بهداشت و درمان بر روند قرنطینه مبتلایان نظارت دارند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در شهرستان افزود: با وجود بحران کرونا در شهرستان اعمال محدودیت‌ها و کاهش ساعت فعالیت در بازار اجرا شده، مدارس، باشگاه‌های ورزشی، اماکن عمومی و... تعطیل شده است.

رستمی بیان کرد: آغاز مدارس و مراسم دهه پایانی صفر و نیز شروع فصل برداشت زعفران عواملی شد برای بحران کرونا در این منطقه، از آنجا که با برگزاری مراسم در اماکن عمومی جلوگیری شد اما بسیاری از محافل به صورت خانگی برگزار و تجمع افراد در فضاهای کوچک صورت می‌گیرد.

وی در ادامه توضیح داد: آغاز فصل برداشت زعفران به دلیل اینکه فعالیتی همراه با تجمع است و معمولا در زمان برداشت و پاک کردن زعفران گروه‌های جمعی کنار یکدیگر برای مدت طولانی قرار می‌گیرند پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شوند.

رستمی مطرح کرد: یک تیم بازرسی برای نظارت بر عملکرد اصناف و برگزاری مراسم خانگی در تمام سطح شهر آماده‌باش هستند و در هر نقطه که تخلفی انجام شود برابر قانون برخورد خواهند کرد. همچنین کاروان خودرویی با مشارکت فرماندهی انتظامی، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در سطح شهر هشدارهای لازم را اعلام می‌کنند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد: از یک هفته گذشته تعطیلی اصناف بر اساس مصوبه ستاد کرونا اعلام شده و در هسته مرکزی بازار با استقبال ۸۰ درصدی کسبه مواجه بود، همچنین ضدعفونی معابر سطح شهر در حال انجام است.

فرماندار تربت‌حیدریه با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد کرونا در شهرستان گفت: برای نابود کردن این ویروس باید همه دستگاه‌های اجرایی و شهروندان با مشارکت یکدیگر تلاش کنند، سلامتی افراد در اولویت است و با هر کسی که در این حوزه تخلف کند، برخورد قانونی خواهد شد.

۲۶۰ نفر از کادر درمان تربت‌حیدریه مبتلا به کووید ۱۹ هستند

در ادامه همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲ بیمارستان نهم دی و رازی بستری هستند.

دکتر حسین ابراهیمی گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون ۲۶۰ نفر از کادر درمان این شهرستان مبتلا به کرونا شده‌اند، افزایش آمار مبتلایان مشکلات تجهیزات پزشکی و نیروی درمانی را دربردارد و اگر شهروندان نکات بهداشتی را رعایت نکنند با مشکل بیشتری رو به رو خواهیم شد.

وی علت افزایش آمار مبتلایان را این گونه اعلام کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمع در اماکن عمومی، استفاده نکردن از ماسک همزمان با بازگشایی مدارس و فصل برداشت زعفران آمار مبتلایان به کرونا را در پیک سوم این بیماری افزایش داده است.

اگر چه روزهای سختی در شهرستان‌های مختلف از جمله تربت‌حیدریه سپری می‌شوند اما با مدیریت نادرست و عمل نکردن به دستورات بهداشتی همچنان روزهای سخت و بحرانی ادامه دار خواهند بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.