عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: عدم برنامه ریزی کلان برای روستاها باعث شده است جمعیت ۷۰درصدی روستاییان در ابتدای انقلاب به ۲۵درصد در حال حاضر کاهش پیدا کند.

 هر شش ساعت یک نفر از گناباد مهاجرت می کند/فرودگاه گناباد برای افتتاح نیاز به ۳۰میلیارد تومان اعتبار دارد

محمد صفایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵هر شش ساعت یک نفر از گناباد به سمت کلان شهرها  مهاجرت می کند.

وی با بیان اینکه این آمار در بجستان هر ۱۶ساعت ، یک نفر بوده است، تصریح کرد: مهاجرت از شهرهایی نظیر گناباد و بجستان به کلان شهر های بزرگ نظیر مشهد و تهران ریشه در عدم توجه ساختاری و کلان به شهرهای کوچک و مناطق روستایی در ۴۰ سال گذشته دارد به طوری که اختصاص اعتبارات و بودجه ها صرفا بر اساس تقاضای اجتماعی صورت می گرفته است و برنامه بلند مدت و کلانی برای این مناطق روستایی و ماندگاری روستاییان  عملا وجود نداشته است.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این عدم برنامه ریزی کلان باعث شد ۷۰درصد جامعه روستایی در ابتدای انقلاب اسلامی که تولید کننده و مولد محصولات کشاورزی و دامپروری بودند به ۲۵تا۲۸درصد در حال حاضر کاهش پیدا کرده و باسکونت در شهرها مصرف کننده شوند و جمعیت کلان شهری مثل مشهد از ۷۵۰هزار نفر به ۳.۵میلیون نفر افزایش پیدا کند  که به طور ناخواسته با مسائلی نظیر حاشیه نشینی و آلودگی مواجه شود.

وی درباره بلاتکلیفی کارخانه سیمان گناباد  علی رغم اشتغال زایی که می تواند برای افراد بومی داشته باشد، نیز گفت: وقتی  کارخانه سیمان مشهد با ۳۰درصد ظرفیت فعالیت می کند و بازار این کالا راکد است چگونه سرمایه گذار برای ورود به اینگونه پروژه ها تمایل پیدا می کند.

صفایی بیان داشت: ساخت یک واحد  مگا پروژه پلی سیلیس در گناباد شروع شده است که با تکمیل و بهره برداری از آن تحول عظیمی در گناباد ایجاد خواهد شد به طوری که سیلیس این واحد ۹۰درصد خلوص دارد و تولید شیشه، چسب سلیکات  و موارد متعدد دیگری  از آن انجام خواهد شد  از طرفی  بازار فروش  پلی سیلیس نیز وجود دارد به طوری که ۱۰۰هزار تن پلی سیلیس برای نیاز واحدهای فولادی در سال،  کشور کمبود دارد.

وی در مورد اظهارات معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی مبنی بر افتتاح فرودگاه گناباد تا پایان سال نیز گفت: در خوش بینانه ترین حالت این فرودگاه تابستان سال ۱۴۰۰به بهره برداری خواهد رسید  زیرا برای افتتاح آن نیاز به بالغ بر ۳۰میلیارد تومان اعتبار است و از اینکه معاون عمرانی استاندار اطلاعات دقیقی از پروژه های استان نداشته و بر روند اجرای آنها تسلط ندارد  جای تاسف و سوال است.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.