مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۹۶ واحد دارای آلایندگی هوا از ابتدای امسال در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

۹۶ واحد آلاینده هوا در خراسان رضوی شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۵۰ واحد صنعتی درحوزه هوا در سطح استان خراسان رضوی پایش شده اند که بیش ازدو سوم آن‌ها هوا را آلوده می‌کنند.
او افزود: با افزایش پایش‌های روزانه و شبانه صنایع ضمن پیگیری واحدهای دارای سوابق آلودگی هوا، شناسایی واحدهای آلاینده جدید نیز به طور مستمر دردستور کار است که دراین خصوص کوره‌های سنتی آجرپزی و آهک پزی، واحدهای ریخته گری مستقر در شهر مشهد بیشترین سهم را دارند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: صنایع بزرگی همچون ریخته گری و فولاد، تولید قطعات خودرو، پالایشگاهی و یتروشیمی و نیروگاهی، سیمان، گچ و آهک، ایزوگام  مورد پایش مستمر قرار دارند.

همتی بیان کرد: از ابتدای امسال فعالیت و میزان آلایندگی هوا در ۱۵۲ واحد به صورت روزانه و شبانه پایش شدند و ۹۶ واحد آلاینده شناسایی شدند که پس از صدور و ابلاغ اخطارنامه آلایندگی و در صورت عدم رفع مشکلات زیست محیطی توسط صاحبان صنایع، ضمن درج نام آن‌ها در فهرست صنایع آلاینده موضوع تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت جریمه آلایندگی، به مراجع قضایی نیز معرفی شدند.

او در این خصوص به صدور ۱۰۱ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده هوا در استان اشاره کرد و تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۶۰ درصد واحدهای پایش شده دارای استانداردهای لازم در موضوع سلامت هوا نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.