رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ادامه آموزش به صورت مجازی، دانشگاه به منازل پا گذاشته است تا ادامه مسیر آموزشی متوقف نشود.

 کلاس‌های دانشگاه به منازل پا گذاشته است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد کافی امروز  در آئین ورود دانشجویان نو ورود این دانشگاه که به صورت مجازی برگزار شد افزود: بر همین اساس از خانواده‌ها تقاضا می‌شود تا فضای مناسب‌تری برای آموزش دانشجویان فراهم کنند.

وی  خطاب به دانشجویان ادامه داد: شما اکنون در یک فراز بسیار مهم از زندگی خود قرا دارید و به جای آموزنده بودن، به مرحله جوینده بودن گام نهاده‌اید و باید از ظرفیت‌های دانشی دانشگاه برای رفع خلاهای آموزشی مقطع دبیرستان خود استفاده کنید.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های امروز، سبک زندگی، تمرین زندگی اجتماعی،  جامعه پذیری، تحقیق و مهارت آموزی را می‌آموزند و فرا می‌گیرند.  

کافی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد مزیت‌ها و امتیازهای بسیاری دارد که باید به آن افتخار کرد و همچنین نیاز است تا از آن امتیازها حفاظت کند.

وی با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه فردوسی مشهد در کنار مضجع شریف رضوی افزود: امام رضا(ع) به عالم آل محمد شهرت دارد و با حضور این بزرگوار در خطه خراسان بزرگ، جلسات گفت‌ و گوی علمی و خردورزی گسترش یافت.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه بزرگترین مرکز علمی خراسان بزرگ شامل افغانستان، ازبکستان و مناطق دیگر به شمار می‌رود و بزرگانی همچون ابوالقاسم فردوسی، خواجه نصیرالدین طوسی و ملک‌الشعرای بهار در آن رشد و نمو داشته‌اند و بر همین اساس مسوولیت سنگینی برای حفظ اعتبار خراسان رضوی برعهده داریم.

کافی بر نقش مشارکت دانشجویان اشاره کرد و افزود: شما دانشجویان با استعدادهای خود می‌توانید از ظرفیت موجود این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ دنیا در جهت شکوفایی خود بهره بگیرید.

او اظهار کرد: چندین وزیر کابینه، افراد ذی‌نفوذ اجتماع، صاحبان صنایع، استادان دانشگاه‌های ایران و جهان از دانش آموختگان این دانشگاه بودند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به دانشجویان گفت: باید با سختکوشی و نگاه به آینده، اهداف بلند خود را پی بگیرید و تلاش کنید تا در اداره بهتر جامعه تاثیرگذار باشید تا مشکلات جامعه حل شود.

کافی افزود: دوران کار انفرادی گذشته است و بهتر است دانشجویان از هم اکنون با تیم‌سازی و تشکیل گروه‌های کاری در ایجاد اشتغال و کار که منجر به اداره بهتر کشور می‌شود موثر باشند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این دانشگاه دانشجویانی از ۲۵ کشور جهان حضور دارند و تجربه همزیستی با آنها به طور قطع در ارتقای تعامل شما با دنیا خواهد افزود.  

کافی افزود: به طور قطع شما دانشجویان، گزینه‌های دیگری نیز برای انتخاب محل ادامه تحصیل دانشجویی خود داشتید و از اینکه این دانشگاه را برای ادامه مسیر آموزشی خود انتخاب کردید سپاسگزارم.

در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ تعداد ۶ هزار و ۳۵۷ نفر در مقاطع مختلف به دانشگاه فردوسی مشهد راه یافتند.

دانشگاه فردوسی مشهد با ۷۱ سال قدمت یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه‌های کشور و یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان  است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.