سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۶۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در قالب ۲۸ هزار و ۷۶۶ پرونده در این استان پرداخت شده است.

حدود ۵۶۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا در خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا پناه  امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان رضوی افزود: در مجموع برای دریافت تسهیلات کرونایی در استان، ۴۵ هزار و ۴۸۲ پرونده تکمیل و به بانکهای استان ارسال شده که تسهیلات بیش از ۲۸ هزار پرونده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات، اشتغال ۵۵ هزار و ۱۱ نفر در خراسان رضوی تثبیت شده است.

او اضافه کرد: استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی با ۹۱۷ هزار بیمه شده اصلی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع کرونا سه هزار و ۲۷۴ بیمار کرونایی در واحدهای زیرپوشش تامین اجتماعی استان بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۴۹۱ نفر از آنان ترخیص شده و ۳۶۰ نفر نیز به مراکز دیگر منتقل شده‌اند.

دکتر حمید داستانی افزود: مهمترین مساله در حوزه درمان این بیماران، مساله اکسیژن رسانی است و اکنون با محدودیت در تختهای مراقبتهای ویژه اورژانس مواجه هستیم.

۲۰ هزار خانوار خراسان رضوی در انتظار دریافت خدمات بهزیستی

همچنین مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۰۰ هزار مددجوی خراسان رضوی از خدمات مستمری و دیگر خدمات این نهاد بهره مند هستند که در عمل از این تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر از قشر نیازمند هستند.

حمیدرضا پوریوسف افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار خانوار در خراسان رضوی در نوبت ورود به چرخه مددجویان و دریافت کنندگان از کمکهای مستمری بهزیستی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان رضوی نیز گفت: از جمعیت ۵۱۶ هزار خانواری روستائیان استان ۳۲ درصد معادل ۱۶۴ هزار خانوار زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

محمود کاظمی افزود: در حال حاضر شمار بیمه شدگان اصلی خراسان رضوی در این صندوق بیمه، ۹۱ هزار نفر است و از سوی دیگر ۱۷۰ هزار خانوار روستایی زیرپوشش هیچ گونه بیمه حمایتی قرار ندارند.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.