مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه حضور سفیر ایران در صنعاء به منزله شکست حلقه محاصره علیه یمن است، پرده از این موضوع برداشت که ۱۷ کشور عربی و ۶۸ کشور اروپایی در تجاوز به کشورش مشارکت داشتند و بزرگترین شرکت‌های اسلحه سازی در آمریکا و انگلیس سلاح‌هایشان را در یمن آزمایش کردند و رژیم عربستان هم مواضع سازمان‌های عربی و اسلامی و مدعی حقوق بشر و حتی نویسندگان در شبکه‌های اجتماعی را خریده است، تا چشمانشان را بر جنایات هولناکی که از حدود ۶ سال است که برای یمن در حال وقوع است، ببندند.

دولت صنعا: بزرگترین شرکت‌های اسلحه سازی سلاح‌هایشان را در یمن آزمایش کردند

به گزارش قدس آنلاین، «حمید عبدالقادر عنتر» مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: جنگ علیه یمن هیچ افقی ندارد، ۱۷ کشور عربی و ۶۸ کشور اروپایی این جنگ را از واشنگتن شروع کردند که در پشت آنها شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

یمن

«حمید عبدالقادر عنتر» نویسنده یمنی و تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک و مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با اسلام تایمز گفت: نیروهای هوایی وابسته به ائتلاف جهانی متجاوز طی شش سال یک میلیون پرواز داشت، شرکت‌های سازنده سلاح در آمریکا و انگلیس و در همه جای دنیا در یمن سلاح‌هایشان را به بوته آزمایش گذاشتند. در این جنگ سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، کُشنده، ویرانگر بر سر غیر نظامیان ریخته شد و زیرساخت‌ها را از بین بردن و منازل مردم را بر سرشان منهدم کرد.

وی در ادامه افزود: این سلاح‌های به کار گرفته شده بمب‌های فسفری، خوشه‌ای، ناپالم و بمب‌های خلأ، میکروبی، بیلوژیکی، شیمیایی بودند و از گازهای استفاده شده علیه مردم بیگناه یمن می‌توان به گاز اعصاب، خردل نام برد. اما درمورد اینکه چه گروه‌هایی در این جنگ مشارکت داشتند، باید گفت: گروه تروریستی داعش، القاعده، بلک واتر و همه تروریست‌ها، مجرمین و همه سرازیر شده‌ها از همه جای دنیا در این جنگ شرکت کردند.

این نویسنده یمنی که مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی نیز به شمار می‌آید، در ادمه تصریح کرد: فاکتور هزینه‌های جنگ را خزانه‌های عربستان و امارات و درکنار آنها برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) که در این جنگ مشارکت کرده‌اند، پرداخت می‌کنند. اینان علیه یمن جنگ نظامی، اقتصادی، روانی به راه انداخته‌اند و عربستان مواضع همه رژیم‌های عربی، موضع اتحادیه عرب، الازهر، شورای امنیت، همه سازمان (های مدعی حقوق بشر)، همه رسانه‌ها را خریده است. حتی نویسندگان در فضای مجازی و ارتباط جمعی مانند فیس بوک و توئیتر با پول‌های نجس برای چشم پوشی از جنایت‌ها و تجاوزاتی که ائتلاف متجاوز در حق غیر نظامیان، زنان، کودکان و سالخورده های یمنی مرتکب شده‌اند، خریداری شده‌اند.

«حمید عبدالقادر عنتر» در ادامه تصریح کرد: محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی در سایه سکوت حقیرانه صد در صد بین‌المللی از سوی  جهان، جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد، همه و همه با هدف بازگرداندن «منصور هادی» فراری به قدرت که دوران قانونی حکومتش پیش از حمله جهانی به یمن به پایان رسیده بود، به وقوع پیوسته است.

این نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک تاکید کرد: در مقابل هم ائتلاف متجاوز نتوانست اهدافش را محقق کند و «منصور هادی» فراری را به قدرت بازگرداند؛ اقدام به از بین بردن زیرساخت‌ها و هدف قرار دادن غیر نظامیان کرد و همچنین حقوق کارمندان دولت را پرداخت ننمود و خانه‌ها را بر سر ساکنانشان ویران نمود، همه این اقدامات جنایتکارانه به واسطه سازمان‌های بین‌المللی مستند شده است و با وجود گذشت زمان هرگز از بین نمی‌رود، و عوامل و فرماندهان این جنگ در برابر دادگاه بین‌المللی محاکمه خواهند شد.

«حمید عبدالقادر» در ادامه این سوال را مطرح نمود: « آیا زمان آن فرا نرسیده است که ملت‌ها و آزادگان جهان به ویژه در کشورهای محور مقاومت با همه اقلیت‌ها در آمریکا، اروپا و آسیا برای انقلاب علیه ائتلاف بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن سازمان ملل متحد و شورای امنیت دست به اقدامی بزنند و تصمیمی الزام آور در خصوص توقف این تجاوز اتخاذ نمایند و جنایت‌های فرماندهان جنگ را به دادگاه بین‌المللی جنایی به منظور محاکمه جنایتکاران جنگی روانه و منعکس سازند؟ و آیا زمان آن فرا نرسیده است که ملت‌ها از این سکوت حقیرانه خارج شوند و علیه این کشورهای متجاوز انقلاب کنند؟ قدیمی‌ترین تمدن در زمین، یمن است و این تمدن و تاریخ در سایه سکوت خوار و حقیر همه ملت‌ها و جامعه بین‌الملل و جهان در معرض حمله ظالمانه، وحشیانه و صلیبی و صهیونیستی قرار گرفته است و قاطعانه می‌گوییم که ائتلاف متجاوز به یمن نمی‌تواند ملت یمن را به زانو در آورد چراکه این ملت، صاحب تمدن و صاحب عزت و کرامت است و ظلم و بی‌عدالتی و تسلیم شدن را قبول نمی‌کند، ما ملت یمن صلح را می‌پذیریم اما تسلیم شدن را هرگز و شعارمان این است که یا پیروز می‌شویم یا در انقلاب یمن که ادامه انقلاب کربلای مقدس است به شهادت می‌رسیم و خون بر شمشیر پیروز است.»

این فعال رسانه‌ای یمنی در ادامه با اشاره به تظاهرات مردم یمن در ابراز مخالفت با خطر حضور امارات و رژیم اسرائیل - البته با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و سردادن شعارهایی علیه این رژیم همراه بود- که بیانگر وحدت صف جنوبی‌ها علیه عادی سازی روابط با اسرائیل به شمار می‌آید، درباره اینکه چرا امارات به این جزیره چشم طمع دوخته است و چرا سربازان صهیونیستی در سقطری حضور دارند، گفت: این بخشی از توطئه‌های بین‌المللی ائتلاف متجاوز برای مسلط شدن بر جزایر و سواحل از جمله جزیره سقطری است که متجاوزان به این کشور به ویژه امارات و رژیم صهیونیستی بر آن مسلط شده‌اند و الآن حقیقت این جنگ برای همه جهان مشخص شده است که برای بازگرداندن مشروعیت «منصور هادی» فراری نیست بلکه هدف سیطره بر جزیره‌ها و سواحل است و کشورهای متجاوز از مزدوران دولت هتل‌ها(منصور هادی) برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری شان استفاده کردند.

این نویسنده مسائل سیاسی و استراتژیک یمنی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره زندان‌های امارات در جنوب و محبوس کردن فعالان جنوبی در زندان‌های امارات چیست و چه اطلاعاتی در این زمینه دارند، تصریح کرد: در مناطقی که تحت سیطره شبه نظامیان کشورهای اشغالگر عربستان و امارات قرار دارند، اقدامات تجاوزکارانه و سرکوب و زندان‌های مخفی وجود دارند که فعالان، نویسندگان، متفکران و آزادگانی که در خط مقاومت ضد حضور این شبه نظامیان سعودی و اماراتی قرار دارند، در آن محبوسند.

وی درباره ی اینکه برخی می‌گویند ، اختلاف امارات و عربستان در جنوب به علت وجود منابع نفتی است، تاکید کرد: همه کشورهای اشغالگر یمن، برنامه‌ها و توطئه‌هایی سیاسی دارند و به یمن چشم طمع دارند، امارات چشمش به عدن پایتخت اقتصادی یمن و عربستان چشمش به حضرموت دوخته شده است و همه این درگیری برای مسلط شدن بر ثروت‌ها و چاه‌های نفتی یمن است.

«حمید عبدالقادر عنتر» مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در پاسخ به این پرسش که حضور سفیر ایران در صنعاء را چطور ارزیابی می‌کند، و اینکه آیا این حضور در حالیکه شاهد بودیم که اخیرا با مسؤولان مختلف یمنی دیدار و گفت‌وگو کرده است، به منزله شکست محاصره یمن نیست؟ اظهار کرد: حضور «حسن ایرلو» سفیر ایران در صنعاء به منزله شکست محاصره دیپلماتیک و بازگشت تیم‌های دیپلماتیک عربی و غیر عربی است و این مساله را به زودی خواهیم شنید.

میلیون‌ها تن از مردم یمن برای شرکت در مراسم میلاد حضرت محمد صلی الله و علیه و آله شرکت کردند این میلیون‌ها که به خیابان‌ها آمدند این پیام را به جهان رساندند که  این جمعیت قانونی است و ملت یمن همان مالک قدرت و منبع آن است و همچنین این  میلیون‌ها تن از مردم یمن به جهانیان پیام ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزان جهانی با فرماندهی مستکبران را رساندند، یمن پیروز خواهد شد و دشمنان شکست خواهند خورد، چراکه انقلاب یمن امتداد انقلاب کربلای معلی است و خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.