۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 727858

آرتور وانتسیان رهبر حزب میهمن ارمنستان و رئیس سابق سرویس امنیت ملی این کشور به اتهام تلاش برای ترور نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بازداشت شد.

 رهبر حزب مخالف ارمنستان بازداشت شد

قدس آنلاین:  وکیل وانتسیان روز شنبه در صفحه شخصی خود در فیسبوک این خبر را منتشر کرد.

وانتسیان به بخش تحقیقات سرویس امنیت ملی ارمنستان احضار شده و در همان جا بازداشت شد.

وانتسیان و سایر احزاب اپوزیسیون ارمنستان در پی توافق پاشینیان با جمهوری آذربایجان در مورد درگیری ها بر سر قره باغ خواستار استعفای وی شدند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز و تا چند روز پیش ادامه داشت؛   در طول این درگیری ها به رغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی ۳ بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شد، اما این توافق ها رعایت نشد تا این که توافق آتش بس و صلح در تاریخ دهم نوامبر میان دو طرف حاصل شد.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه رسید که تبادل اجساد قربانیان یکی از بندهای این توافقنامه است.

مخالفان دولت ارمنستان خواستار خروج این کشور از توافقنامه صلح قره باغ شده و این توافق را مغایر با مصالح و منافع ارمنستان خوانده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.